ADEMA

  • pgjvson <pgjvson@yahoo.co.uk>
    Message 1 of 2 , Mar 1, 2003
      Beste groepsleden,

      In mijn kwartier komt voor

      Sibolt JARIGS ADEMA
      geb. ca. 1731
      overl. Bolsward 17-01-1810

      ondertr. Bolsward 20-10-1755
      tr. Bolsward
      tr.k. (rooms katholiek) Bolsward 12-11-1755

      Anke HARMENS
      overl. Bolsward ca. 1787
      Huwelijksgetuigen: Harmen Itses Wibe en Gerrits Hein Sibrens.
      Kinderen:
      1. Georgonius (Jarig) Sibolts ADEMA
      ged. Bolsward 5-6-1757 St.Martinuskerk. Doopgetuigen: Hendrik
      Jitsus? en Reijke Lammers.
      ovl. Bolsward 27-4-1827 Het Grootzand wijk B nr.188.
      tr. Antje YNTES BLEKER (ook wel Antje Yntes Yntema, Antje Yntes
      Bleker.)

      Op het web heb ik gevonden dat Jarig een zoon zou zijn van

      Jarig ADEMA
      en van Hebbea KIJL
      Zij trouwden in Harlingen 3-7-1706
      met vermoedelijk nog een eerder huwelijk van hem met
      Trijntie Tiallings op 28-10-1699
      Bij mijn bezoek aan Leeuwarden heb ik niet kunnen traceren of dit
      echtpaar een Sibold als kind had.
      Wel kwam er nog een Pieter Jarichs Adema voor.
      Ken iemand bovengenoemd echtpaar en kan iemand mij verder helpen.

      Met vriendelijke groet

      Peter van Son