De Vries Lippenhuizen

  • sakereina <wout.ritsema@planet.nl>
    Message 1 of 2 , Feb 28, 2003
      Hallo,

      Mijn eerste mailtje als Groninger in de Frieslandgroep. Veel van mijn
      voorouders blijken uit Friesland te komen en dat leidt tot mijn
      eerste vraag.

      Wie kent de voorouders van Sietse Tjipke de Vries, dagloner te
      Vliedorp en Zoutkamp. Hij is geboren omstreeks 1786 te Lippenhuizen
      en trouwde op 23 juni 1810 te Ulrum met Jantje Jacobs van Dijk.
      De ouders van Sietse zijn Tjipke de Vries gm Tjitske de Vries. Uit
      het huwelijk werd naast Sietse Tjipkes ook Albert Tjipkes geboren gm
      Geertje Sygers.

      Groet,

      Wout Ritsema.
    • jgrijpstra
      Message 2 of 2 , Feb 28, 2003
        Beste Wout,

        De beste kanshebbers zijn te vinden de site van het Ryksargyf in Friesland, www.ryksargyf.org,

        Trouwregister Hervormde gemeente Lippenhuizen-Terwispel-Hemrik
        DTB nr. 567, 1747 - 1811
        Vermelding: Bevestiging huwelijk van 29 maart 1778, Lippenhuizen
        Man: Tjipke Jitses, Lippenhuizen
        Vrouw: Tjietske Clases, Lippenhuizen

        Met vriendelijke groet,

        Jurjen Grijpstra.
[...]