[Friesland-genealogy]

  • Henk Laarhoven
    Message 1 of 1 , Feb 28, 2003
      Beste allemaal:

      Wie, uit Leeuwarden of omgeving, helpt me 'n klein puzzletje op te lossen.

      In 'n overlijdensakte van Leeuwarden, 1827-175, staan 'n paar woorden die ik niet of maar gedeeltelijk kan lezen.
      Mogelijk is dat voor iemand die Leeuwarden goed kent geen probleem.
      Het gaat over het volgende:

      - Het beroep van Frederix Weil: Ik lees: "Torenwachter". Was dat in die tijd 'n beroep in Leeuwarden? Soldaten? Welke toren?
      - Geboorteplaats: "Neder O.....dorf" ?
      - Het adres: "de wijk Letter J ...................... 134"

      Vriendelijke groeten,

      Henk Laarhoven