faf. bezoek

  • N.W.Wijnstra
    Message 1 of 13 , Feb 27, 2003
      Hallo allemaal.

      Volgende week donderdag, 6 maart, ga ik een dagje doorbrengen in het archief in Leeuwarden. Mocht ik voor enkelen van jullie iets na kunnen kijken, dan doe ik dat graag. Afhankelijk van mijn tijd. Graag gegevens over de op te zoeken personen zo duidelijk en volledig mogelijk even aan mij doorgeven.
      Groetjes Nel Wijnstra

    • Hugo J K de Vries
      Message 2 of 13 , Feb 27, 2003
        Hallo Nel,

        Ik zoek de aanvullende gegevens van de volgende familie:

        Simon Mozes de Vries, geboren omstreeks 1750. Simon Mozes is overleden op
        02.12.1829 in Leeuwarden, ± 79 jaar oud.
        Simon Mozes kreeg een relatie met Anna Jacob Nathans, geboren omstreeks
        1762. Anna Jacob is overleden op 03.10.1832 in Leeuwarden, ± 70 jaar oud.

        Kinderen van Simon Mozes en Anna Jacob:
        1. Mozes de Vries, geboren omstreeks 1789.
        2. Barend de Vries, geboren omstreeks 1794.
        3. Judigje de Vries, geboren in 1797.
        4. Isack de Vries, geboren omstreeks 1798.
        5. Jacob Simon de Vries, geboren omstreeks 1803. Jacob Simon is overleden op
        28.02.1891 in Leeuwarden, ± 88 jaar oud.
        6. Carolina de Vries, geboren omstreeks 1808.
        Carolina trouwde, ± 25 jaar oud, op 28.04.1833 in Sneek met Hartog Bonefang
        Brook, ± 30 jaar oud, geboren omstreeks 1803 als zoon van Bonefang Hartog
        Brook en Geertje Samuels van Dam. Hartog Bonefang is overleden op 01.08.1843
        in Sneek, ± 40 jaar oud.

        Als je die zou kunnen opzoeken: heel graag!

        Groet,
        Hugo

        Hugo de Vries
        http://kibrahacha.com
        http://worldconnect.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?db=hugodevries
        http://www.geneanet.org/geneweb/gg.php3?login=hugodevries

[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • Betty Eisinga
        Message 3 of 13 , Feb 27, 2003
          Hallo Nel,

          Wil heel graag van je aanbod gebruik maken, zou je zo vriendelijk willen zijn en willen kijken naar de gegevens in volgende aktes?

          Overlijdensakte Opsterland (mairie Lippenhuizen), 1816Aangiftedatum 30 oktober 1816, blad nr. 7Ibele Jelles Jelsma, overleden 28 oktober 1816, oud 52 jaar, gehuwd Huwelijksakte Haskerland, 1820Man: Wisse Piekes van der MeulenVrouw: Hiltje Wiegers van EyckDatum: 11 maart 1820 Akte nr. 6vriendelijk dank Betty Eisinga.beisinga@...----- Original Message -----
[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

          of: http://go.to/frgen .

        • Karel van der Wal
          Message 4 of 13 , Feb 27, 2003
            Betty en Nel, overlijdensakte Ybele Jelles Jelsma, geboren te Lippenhuizen,
            overleden 28-10-1816 te Lippenhuizen, gehuwd met Meintje Jans Kijkman, zv.
            Jelle Libbes en Liepkje Iebeles. , zij hebben minimaal 6 kinderen: jan
            iebeles jelsma * 13-02-1785 Lippenhuizen � 03-07-1851 Kortezwaag (gehuwd met
            Lamkje Harmens Meester) Jelle Iebeles Jelsma * 15-02-1786 Lippenhuizen, in
            1849 naar USA ge�migreerd ( gehuwd met Sytske Egberts van der Meulen dd.
            26-11-1813 (10 kinderen bekend) Sytze Ybeles Jelsma * 26-02-1797
            Lippenhuizen � 30-08-1875 Kortezwaag ( gehuwd Jeltje Gjalts Bergsma) Wiebe
            Ybeles Jelsma * 20-01-1799 Lippenhuizen, gehuwd 14-11-1825 Tietjerksteradeel
            Hijlkje Jochums Kortlander ( 7 kinderen bekend) Ebbe Ybeles Jelsma *
            00-00-1803 en Otte Ybeles Jelsma (de laatste twee nog verder te
            onderzoeken) dit is wat ik in mijn bestanden heb. Bernarda Kragten wet
            misschien nog meer. mvr.gr k..d.wal

[...]

            Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
            of: http://go.to/frgen .

            com/group/Friesland-genealogy

            Message 5 of 13 , Feb 28, 2003
              Hallo Karel, dat was snel, bedankt
              heb nog een Jelsma voor je

              Jacobjen Ibeles geb 1792 te Lippenhuizen gest. donderdag 13 januari 1876
              Schoterland getr. Albert Bouwes van der Meulen 14/05/1816 Opsterland

              vrl groet Betty

              Message 6 of 13 , Feb 28, 2003
                Hallo Nel, van Karel kreeg ik al antwoord, misschien mag ik deze er dan bij doen?

                Overlijdensakte Opsterland, 1824
                Aangiftedatum 12 november 1824, blad nr. 30
                Meintje Jans, overleden 9 november 1824, oud 66 jaar, weduwe

                Message 7 of 13 , Feb 28, 2003
                  Hallo Nel Wijnstra

                  Zou u voor mij eens willen kijken bij de huwelijkse bijlage van het huwelijk
                  van Joannes Cornelis de Jong (*23-10-1804 delfzijl en + 8-8-1868
                  Leeuwarden)en Antje Troezel
                  (*16-2-1799 Sneek en +17-6-1876 Leeuwarden)

                  Hun huwelijks datum is 26-11-1826 in Leeuwarden akte nr139.Het gaat mij om
                  hun beider ouders.

                  vriendelijke groeten Els Steggerda-Keijzer.
                  Ik kom regelmatig in Haarlem en Amsterdam dus als ik iets terug kan doen.

> [...]
                  de op te zoeken personen zo duidelijk en volledig mogelijk even aan mij

                • Betty Eisinga
                  Message 8 of 13 , Feb 28, 2003
                    Hallo Nel,

                    Met de aktes Jelsma ben ik al zeer goed geholpen door Karel en Bart, waarvoor mijn hartelijke dank.

                    Rest :Huwelijksakte Haskerland, 1820Man: Wisse Piekes van der Meulenn Vrouw: Hiltje Wiegers van Eyck Datum: 11 maart 1820 Akte nr. 6

                    Als je tijd het tenminste toelaat

                    bvd vriendelijke groet Betty

                  • Lieuw033
                    Message 9 of 13 , Feb 28, 2003
                      Beste Nel,
                      Met zo'n oproep moet je wel bedolven worden onder de verzoeken lijkt me !
                      Als je toch nog wat tijd over hebt dan kun je me enorm helpen door de ouders
                      te vinden van Lieuwe Fookes (geb. ± 1733 / 1735 Haskerdiken- ovl. ± 1794
                      Drachten (± 58 jr.).
                      Hij is de oudste generatie en ik kom niet verder terug in de tijd.
                      Lieuwe Fookes is geh. op 13.03.1757 met Jitske (Jetske) Meines (Meynes)
                      (geb. ± 1735 Drachten - ovl. 11.01.1782 Drachten (47 jr.).
                      Gestandaardiseerde namen Lieuwe Fokkes en Jitske meines)
                      kinderen onbekend, doop ook onbekend. Dus ouders en de diverse geb. data zou
                      enorm fijn zijn !
                      Alvast bedankt, groet Fokke van der Lieuw

                      Message 10 of 13 , Mar 1, 2003
                        Betty,
                        gevonden via de site:
                        Wisse Piekes
                        zoon van Pieke Sjoukes ( Piecke Sjouwkes) Joure,
                        vanwege de spelling moeilijk vindbaar
                        gehuwd 5 mei 1782 Joure
                        Trijntje Wouters Joure.

                        ouders Pieke Sjoukes
                        Sjouke Hylkes
                        gehuwd 9 april 1752 Joure'
                        Gatske Piekes
                        Carla

                        Datum: 11 maart 1820 Akte nr. 6
                      • Marten de Boer
                        Message 11 of 13 , Mar 1, 2003
                          Betty, Carla en anderen:

                          Ik heb de volgende gegevens:
                          Pieke Sjoukes van der Meulen, geboren in 1762. Pieke Sjoukes is overleden op
                          zondag 15 oktober 1826 in Haskerland, 64 jaar oud.

                          Pieke Sjoukes trouwde, 20 jaar oud, op zondag 5 mei 1782 in Joure met
                          Trijntje Wouters Wielinga?, 25 jaar oud, geboren in 1757. Trijntje Wouters
                          is overleden op woensdag 28 juni 1826 in Haskerland, 69 jaar oud.

                          Kinderen van Pieke Sjoukes van der Meulen en Trijntje Wouters Wielinga?:

                          1 Gatske Piekes van der Meulen, geboren in 1786. Gatske Piekes is overleden
                          op zondag 6 mei 1866 in Haskerland, 80 jaar oud.

                          2 Wytske Piekes van der Meulen, geboren in 1788. Wytske Piekes is overleden
                          op vrijdag 16 februari 1827 in Haskerland, 39 jaar oud.

                          3 Wouter Piekes van der Meulen, geboren in 1790. Wouter Piekes is overleden
                          op dinsdag 18 mei 1875 in Akkrum, 85 jaar oud.

                          4 Sjouke Piekes van der Meulen, geboren in 1793. Sjouke Piekes is overleden
                          op woensdag 6 oktober 1858 in Achtkarspelen, 65 jaar oud.

                          5 Wisse Piekes van der Meulen, geboren in 1796. Wisse Piekes is overleden op
                          vrijdag 24 november 1854 in Gaasterland, 58 jaar oud [bron: blad nr. 19].

                          Wisse Piekes van der Meulen, geboren in 1796. Wisse Piekes is overleden op
                          vrijdag 24 november 1854 in Gaasterland, 58 jaar oud [bron: blad nr. 19].

                          Wisse Piekes trouwde, 24 jaar oud, op zaterdag 11 maart 1820 in Joure [bron:
                          akte nr. 6] met Hiltje Wiegers van Eyck, 21 jaar oud, geboren in 1799 als
                          dochter van Wieger Pieters van Eyck en Metje Lamberts Kroes. Hiltje Wiegers
                          is overleden op zondag 22 mei 1881 in Haskerland, 82 jaar oud.

                          Kinderen van Wisse Piekes van der Meulen en Hiltje Wiegers van Eyck:

                          1.Pieke Wisses van der Meulen, geboren op woensdag 23 juni 1819 in Joure.
                          Pieke Wisses is overleden op vrijdag 11 januari 1895 in Sloten, 75 jaar oud
                          [bron: akte nr. 3]. Van het overlijden is aangifte gedaan op zaterdag 12
                          januari 1895.

                          2.Mettje Wisses van der Meulen, geboren op vrijdag 9 november 1821 in
                          Haskerland. Mettje Wisses is overleden op zondag 3 januari 1864 in Sloten,
                          42 jaar oud.

                          3.Wieger Wisses van der Meulen, geboren op maandag 22 december 1823 in
                          Idaarderadeel. Wieger Wisses is overleden op vrijdag 12 maart 1824 in
                          Idaarderadeel, 0 jaar oud.

                          4.Wieger Wisses van der Meulen, geboren op vrijdag 4 maart 1825 in
                          Idaarderadeel. Wieger Wisses is overleden op dinsdag 24 augustus 1847 in
                          Doniawerstal, 22 jaar oud.

                          5.Wouter Wisses van der Meulen, geboren op maandag 22 oktober 1827 in
                          Idaarderadeel. Wouter Wisses is overleden op zondag 30 maart 1828 in
                          Idaarderadeel, 0 jaar oud.

                          6.Wouter Wisses van der Meulen, geboren op zondag 3 mei 1829 in
                          Idaarderadeel. Wouter Wisses is overleden voor zondag 19 december 1830 in
                          Idaarderadeel, 1 jaar oud.

                          7.Wouter Wisses van der Meulen, geboren op zondag 19 december 1830 in
                          Idaarderadeel. Wouter Wisses is overleden.

                          8. Lammert Wisses van der Meulen, geboren op dinsdag 10 september 1833 in
                          Idaarderadeel. Lammert Wisses is overleden op zaterdag 4 augustus 1860 in
                          Gaasterland, 26 jaar oud.

                          9. Sjouke Wisses van der Meulen, geboren op zaterdag 2 juli 1836 in
                          Idaarderadeel. Sjouke Wisses is overleden op maandag 18 juni 1888 in
                          Wymbritseradeel, 51 jaar oud.

                          10. Pieter Wisses van der Meulen, geboren op dinsdag 30 juli 1839 in
                          Doniawerstal. Pieter Wisses is overleden.

                          11. Trynus Wisses van der Meulen, geboren op donderdag 12 januari 1843 in
                          Doniawerstal. Trynus Wisses is overleden op donderdag 30 december 1875 in
                          Leeuwarden, 32 jaar oud.

                          Mocht je nog aanvullende informatie hebben, dan hou ik me aanbevolen.

                          Met vriendelijke groet

                          Marten de Boer

                          Datum: 11 maart 1820 Akte nr. 6

                          of: http://go.to/frgen .

                        • N.W.Wijnstra
                          Message 12 of 13 , Mar 8, 2003
                            Hallo Fokke,

                            Om op naam van het kind, dus een dopeling te zoeken, is moeilijk. De
                            kinderen staan op naam van de vader gerangschikt. Er zijn dopelingenboeken
                            waar heel Friesland in vertegenwoordigd is. Daar heb ik in mogen zoeken,
                            doch helaas niets gevonden. Ik kon je dus niet verder helpen.
                            Groetjes, Nel Wijnstra
> [...]
                            zou
                            > enorm fijn zijn !
                            > Alvast bedankt, groet Fokke van der Lieuw

                          • Lieuw033
                            Message 13 of 13 , Mar 9, 2003
                              Nel,
                              't is jammer maar niet anders, toch uiteraard bedankt voor alle moeite !
                              Groet, Fokke

                              http://docs.yahoo.com/info/terms/