Aldfaer

  • Henk Marinus
    Message 1 of 26 , Feb 25 8:08 AM
      Beste Genealogie broeders en zusters,
      Ik kwam een paar dagen terug hier de suggestie tegen om eens te kijken bij
      Aldfaer en dat heb ik gedaan.
      Inmiddels heb ik het programma gratis gedownload en de gegevens uit mijn
      oude programma geïmporteerd en met een opmerkelijk succes.
      Ik heb ook gebruik gemaakt van de mogelijkheid om voor internet een pagina
      te genereren en heb mijn huidige pagina dan ook aangepast. Benieuwd naar het
      resultaat: ga naar www.demeerman.nl <http://www.demeerman.nl/> en klik om
      Naam index.
      U vindt daar de info over de familie Marinus uit Noordwolde.

      Henk Marinus

    • Ruben Woudsma <rwoudsma@yahoo.com>
      Message 2 of 26 , Feb 25 11:39 PM
        Beste Henk,

        Ook ik ben een enthousiast gebruiken van Aldfaer en ben er erg
        tevreden mee. Er bestaat overigens een (zeer) actieve Yahoo! Group
        (net zoals de Friesland Genealogy) waar je mee kan praten/discuseren
        e.d. over aldfaer. Zie:

        (Hiervan zijn zo'n 800 mensen lid en die helpen je over het algemeen
        erg snel in het geval wanneer je problemen hebt met het een en ander)

        Daarnaast zijn er steeds meer gebruikers welke aan de gang gaan met
        het maken van sjablonen voor het genereren van website's e.d. Zie
        hiervoor bijvoorbeeld het sjablonen forum:

        http://www.peterfaase.nl/aldfaer/

        Zelf heb ik ook een website sjabloon gemaakt welke er op toegespitst
        is om een kwartierstaat uit te draaien van je 'referentiepersoon'.
        Echter bied aldfaer nog niet de mogelijkheid om met 1 sjabloon een
        uitdraai te maken van meerdere 'referentiepersonen'. Hopenlijk wordt
        dat in de toekomst een welkome aanvulling. Zie onderstaande link voor
        een voorbeeld:

        http://home.tiscali.nl/~rwoudsma/aldfaer/website/

        Mocht je nog vragen hebben dan zie ik je graag terug in de Aldfaer
        Yahoo! Group.

        gr.

        Ruben

        +-----------------------------+
        ¦ Altijd op zoek naar: ¦
        ¦ Woudsma, Hiddema, Spaander, ¦
        ¦ Volger. (en de rest) ¦
        +-----------------------------+

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Henk Marinus"

      • anja
        Message 3 of 26 , Jul 23, 2003
          L.S.,

          Omdat de helpdesk met vakantie is deze gehele maand, weet één van jullie wellicht hoe ik zou kunnen handelen??? In het hoofdscherm is het voor mij niet langer mogelijk om notities aan te brengen. D.w.z. ik kan ze invoeren maar zodra ik naar een andere persoon ga verdwijnen ze als sneeuw voor de zon. Kortom: ik sla ze niet op. Heeft vast iets met de instellingen te maken dan?
          Heeft van één van jullie een antwoord?

          m.v.r.gr: Anja van Veelen.

        • Willy Scheffer-Sloot
          Message 4 of 26 , Jul 24, 2003
            extra opmerkingen bij deze persoon toevoegen door:
            eenmaal met de linker muistoets op tabblad [Persoon] aan de rechterzijde van
            het hoofdscherm te klikken
            eenmaal met de linker muistoets in het veld Notitie op dit tabblad te
            klikken
            uw tekst in te voeren
            en eenmaal in een willekeurig veld of op een tabblad te klikken om de invoer
            te bevestigen
            probeer dit eens bij mij gaan ze niet verloren maar ik heb wel de nieuwste
            versie

            MSN Zoeken, voor duidelijke zoekresultaten! http://search.msn.nl
          • j.draijer@quicknet.nl
            Message 5 of 26 , Jul 24, 2003
              Hallo Anja,

              computer afsluiten, opnieuw opstarten en daarna bestandsherstel heeft mij de
              vorige keer geholpen.

              Jan Willem Draijer

[...]

              of: http://go.to/frgen .

            • Hugo J K de Vries
              Message 6 of 26 , Jul 24, 2003
                Aldfaer???
                Klik eerst een ander veld aan voordat je naar een andere persoon gaat.
                Groet,
                Hugo

                Hugo de Vries
                http://kibrahacha.com/stories/gen
                http://worldconnect.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?db=hugodevries
                http://www.geneanet.org/geneweb/gg.php3?login=hugodevries
                http://www.gencircles.com/users/hugodevries/1
                Families: de Vries (Spaarndam), Joha, Van Asperen, Kaal/Karel, de Vries
                (Paramaribo), Brook, Abendanon, Robles de Medina

                Message 7 of 26 , Aug 3, 2003
                  Aan iedereen die mij van advies zou kunnen dienen....

                  En, voor de verandering, ligt m'n computer met mij overhoop (of andersom). Dat heb ik al eens eerder gehad. Toen moesten alle programma's eraf om opnieuw geïnstalleerd te kunnen gaan worden. Slim meisje als ik dacht te zijn .... heb ik toen alle Aldfaergegevens opgeslagen en gebrand op een CD-rom. In het volste vertrouwen is de PC daarna geïnstalleerd en ik dacht al m'n gegevens weer terug te hebben door simpelweg de gegevens van de CD weer terug te zetten op m'n PC. Dat lukte nu net niet!

                  Ook de gegevens op diskette lukt niet (wél als ik ze in lijsten daarop zet, maar niet meer om te wijzigen en/of toe te voegen). Steevast komt die met hetzelfde antwoord: dat dit programma gemaakt is in een onherkenbaar programma....

                  Voordat nu m'n PC opnieuw geïnstalleerd worden gaat .... Hoe zorg ik er deze maal voor dat ik alles nog heb wat ik zo vreselijk graag bewaren wil. Ik heb bijna alles er weer opnieuw inzitten nu...

                  Met vriendelijke groet,

                  Anja van Veelen.

                • Hans Robert Holdijk
                  Message 8 of 26 , Aug 3, 2003
                    Anja,

                    Ik ben geen Aldfear gebruiker maar als je geen beter
                    antwoord krijgt :

                    In het menu "Bestand" kun je kiezen voor "Exporteer"
                    en kies dan "GEDCOM".

                    De beste manier lijkt mij echter te kiezen voor
                    "Veiligheidscopy maken". Je kunt dan zelf kiezen waar
                    je hem wilt hebben.

                    =====
                    m.v.g. Hans R. Holdijk
                    Moderator " Genealogie in Nederland "
                    http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
                    Kijk hier voor goede betrouwbare genealogische links
                    http://sitebuilder.yahoo.com
                  • anja
                    Message 9 of 26 , Aug 3, 2003
                      Hallo Hans:

                      Helaas: ik kan de veiligheidskopie slechts opslaan als ALX-bestand, er is
                      geen andere keuze...

                      Groet: Anja van Veelen.
                    • Hugo J K de Vries
                      Message 10 of 26 , Aug 3, 2003
                        Dat is een gewoon .zip bestand.

                        Message 11 of 26 , Aug 4, 2003
                          Anja,

                          Heb je indertijd voor dat je de aldfaergegevens terugplaatste Aldfaer
                          opnieuw geïnstalleerd?
                          Ik bedoel dus: niet aldfaer van de cd kopieren maar opnieuw installeren en
                          daarna de gegevens van de cd terugplaatsen.
                          Deze manier moet namelijk altijd lukken.

                          Groetjes,
                          Jos Buisman

                          Message 12 of 26 , Aug 4, 2003
                            Anja van Veelen,

                            Vorgens mij moet dat ook!

                            Maar ik bedoelde dat je hem ook direct op diskette of
                            zo kon plaatsen.

                            =====
                            Message 13 of 26 , Aug 4, 2003
                              Hans, je zult het ongetwijfeld héél goed bedoelen, maar ik begrijp (ook al
                              niet) wat een zin-bestand is....

                              groet: Anja van Veelen.

                              > Dat is een gewoon .zip bestand.
                              > Groet,
                              > Hugo

                            • anja

[...]

                              • Herman van der Woude
                                Message 15 of 26 , Aug 4, 2003
                                  Dag Anja (en anderen),

                                  Is het niet zinniger deze discussie voort te zetten in de Aldfaer Users
                                  Group (mailto:aldfaer-user@yahoogroups.com)? Het lijkt mij (ik weet het uit
                                  ervaring!) dat daar veel meer expertise aanwezig is voor Aldfaer dan in de
                                  Friesland-genealogy-group.

                                  Herman van der Woude

                                  Message 16 of 26 , Aug 4, 2003
                                    Anja,
                                    Even het volgende, misschien helpt het.
                                    Aldfaer maakt van iedere persoon een unieke code,speciaal gemaakt om door Aldfaer bewerkt te worden en geen ander programma.
                                    Volgens mij dus op nieuw Aldfaer installeren.
                                    Dan naar linksboven tab en druk op het icoontje Aldfaerbestanden zoeken,op je harde schijf, op een floppy op een cd enz.en niet in de linnenkast.
                                    Kijk dan eens wat er gebeurt.
                                    Aldfaer moet de weg weten waar de specifieke Aldfaer bestanden staan en misschien kun je ze ook handmatig terug zetten daar waar Aldfaer in de originele configuratie naar zoekt.
                                    Dan naar bestandsherstel onder stamboom.
                                    Als het dan nog niet werkt,even wachten tot de Aldfaer helpdesk terug is van vacantie.

                                    Succes,

                                    Peter Nanne Streekstra

[...]

                                    Yahoo! Groups Sponsor

                                    of: http://go.to/frgen .

                                  • anja
                                    Message 17 of 26 , Aug 4, 2003
                                      Jullie hebben helemaal gelijk m.b.t. dat dit eigenlijk iets is dat buiten de groep besproken zou moeten worden. Met excuses. Inmiddels ook allemaal héél erg voor de gedane moeite en één onder jullie was zelfs zo vriendelijk me te begeleiden als een kind bij haar eerste stapjes. Nu maar hopen dat ik begrijp wat er bedoeld wordt...

                                      Hartelijke groet: Anja van Veelen.

                                    • Herman van der Woude
                                      Message 18 of 26 , Aug 4, 2003
                                        Anja,

                                        Wellicht ben ik wat cru overgekomen in mijn eerder bericht, waarvoor
                                        excuses. Maar wat ik probeerde duidelijk te maken is dat er net zoals de
                                        Friesland-genealogy groep van Yahoogroups.com er ook een
                                        Aldfaer-gebruikersgroep is (mailto:aldfaer-user@yahoogroups.com). En uit
                                        eigen ervaring, ik ben ook een Aldfaer-fan, weet ik gewoon dat de expertise
                                        die jij nodig hebt, daar is te vinden. Er is daar haast altijd, nee, ALTIJD,
                                        wel iemand, die antwoord heeft op jouw vragen met betrekking tot het gebruik
                                        van Aldfaer. Ook de makers zouden het op prijs stellen als je je bij die
                                        groep aansluit: van de vragen van de gebruikers worden zij ook weer wijzer
                                        en dat leidt er vaak toe, dat dingen verbeterd of gecorrigeerd worden in een
                                        nieuwe versie van Aldfaer (de planning voor het uitbrengen van Aldfaer 3.1
                                        is eind augustus).

                                        Dus: sluit je als de wiederweerga aan bij de Aldfaer-user groep!

                                        Met vriendelijk groet,

                                        Herman van der Woude

                                        Message 19 of 26 , Aug 4, 2003
                                          Nee, je had gewoon helemaal groot gelijk en zo bedoelde ik het ook te
                                          zeggen. Ik ga me inderdaad aanmelden bij, zodat ik in het vervolg
                                          onschuldige mensen niet meer lastig zal hoeven vallen.....

                                          Met groet: Anja van Veelen.

> [...]
                                          > is eind augustus).
                                          >
                                          > Dus: sluit je als de wiederweerga aan bij de Aldfaer-user groep!

                                        • Hans Robert Holdijk
                                          Message 20 of 26 , Aug 4, 2003
                                            Herman van der Woude,

                                            Als ik jouw bericht goed lees ben jij dus een
                                            Aldfear-fan die eigenlijk direkt even het goede
                                            antwoord had kunnen geven i.p.v. te vertellen dat dit
                                            het verkeerde onderwerp is. Had mij minder moeite
                                            gekost ( installatie Aldfear want ik ben een FTM
                                            gebruiker ) en was misschien duidelijker geweest voor
                                            Anja.

                                            Ik denk dat het lidmaatschap van een groep meer inhoud
                                            dan enkel te wachten tot het goede onderwerp voorbij
                                            komt en dat men best eens actief elkaar mag helpen als
                                            er iemand in de probleempjes dreigt te raken.

                                            Reclame voor Aldfear ? Geen punt want het ziet er goed
                                            uit.

                                            Anja, sorry maar dit moest even !

                                            =====
                                            Message 21 of 26 , Aug 4, 2003
                                              Beste Hans,

                                              Last van lange tenen?
                                              Het is vakantietijd en ik ben net terug van vakantie en ik zag het
                                              "onderwerp voorbijkomen". Tja Hans, je hebt het goed gelezen: ik ben een
                                              Aldfaer-fan, maar dat betekent nog niet dat ik alle ins en outs beheers.
                                              Vandaar mijn oproep aan Anja om zich aan te sluiten bij de Aldfaer-groep.
                                              Daar vind je die kennis wel, zo weet ik uit eigen ondervinding, schreef ik
                                              erbij.

                                              Overigens is deze groep waarin jij en ik nu schrijven, aan genealogie in
                                              Friesland gewijd, en dat moet zo blijven. Aldfaer (ook al ben ik daar een
                                              gebruiker van) hoort in deze groep niet thuis en dus reageer ik niet op
                                              zulke off-topic berichten/vragen (al is deze reactie een uitzondering).
                                              Reageer dus niet op dit bericht, want ik heb er nu mijn zegje wel over
                                              gedaan en het is weer tijd voor "Friese dingen"!

                                              Met vriendelijke groet,

                                              |=====
                                              |======================================
                                              |Webmaster " Genealand " > > > http://www.genealand.nl/
                                              |Webmaster " Legerplaatsen " > > > http://www.kazerne.nl/
                                              |Webmaster " Veldpost " > > > http://www.hsp-veldpost.nl/
                                            • Olga Jorritsma
                                              Message 22 of 26 , Aug 5, 2003
                                                Hoi Herman,

                                                Sorry hoor, maar ik moet toch even iets vragen, mag dat??????????????????
                                                Het is overigens geen FRIESE vraag, hoor, maar toch.
                                                Ik vraag me af, wie heeft er hier last van lange tenen of slecht humeur hier, jij of de rest?
                                                Is het nou zo'n grote moeite om te antworden het geen wat je al weet?
                                                Ik dacht dat we elkaar konden helpen, maar die wet geld zeker niet voor jou?
                                                En wat bedoel je met "FRIESE DINGEN"?
                                                Of er in "Aldfear niets fries zit zeg", jij kunt het zo "FRIES" maken als je het zelf wilt.
                                                Wolk�m th�s.

                                              • h.j.ozinga
                                                Message 23 of 26 , Jan 3, 2004
                                                  Beste sneupers

                                                  Allereerst een succesvol sneupersjaar toegewenst
                                                  en vooral veel gezondheid.

                                                  In Aldfaer loop ik tegen een probleempje aan :
                                                  bij het invoegen van nieuwe records krijg ik de foutmelding

                                                  Alfaer kan record niet schrijven

                                                  Weet iemand misschien hoe je dit oplost?

                                                  Bij voorbaat dank
                                                  Herman Ozinga

                                                  > juli 1999 geposte berichten staat op

                                                  > Your use of Yahoo! Groups is subject to:
                                                  > http://docs.yahoo.com/info/terms/

                                                  > Your use of Yahoo! Groups is subject to:
                                                  > http://docs.yahoo.com/info/terms/

                                                • hzijlstra
                                                  Message 24 of 26 , Jan 3, 2004
                                                    L.S.

                                                    Op de Sneuper website http://www.angelfire.com/vt/sneuper zijn weer
                                                    enige indexen toegevoegd met vele namen. Met name de Algemene rol
                                                    opgeroepenen schutterij Ferwerderadeel 1880 is interessant. Zie
                                                    rubriek Indexen.

                                                    Groetnis, Hans
                                                  • Hillebrand Visser
                                                    Message 25 of 26 , Jan 3, 2004
                                                      Beste Herman

                                                      Je kunt beter mailen naar help@... Die zitten ervoor voor zulke dingen.

                                                      groet uit Lemmer,
                                                      Hillebrand
> [...]

                                                      > Your use of Yahoo! Groups is subject to:
                                                      > http://docs.yahoo.com/info/terms/

                                                      > Your use of Yahoo! Groups is subject to:

                                                      ---

                                                    • h.j.ozinga
                                                      Message 26 of 26 , Jan 5, 2004
                                                        Hillebrand Visser - bedankt
                                                        had ik ook zelf kunnen bedenken

                                                        Heb je misschien een link met Visser/Vischer
                                                        Uitwellingerga - Tjerk Jans/Tjerk Simons ca 1749

                                                        Groeten Herman

                                                        Yahoo! Groups Sponsor

                                                        To visit your group on the web, go to: