Re: [Friesland-genealogy] Lieuwen van der Lieuw

    Message 1 of 3 , Feb 1, 2003
      Fokke,

      Onderstaand het huwelijk van Jan Lieuwes van der Lieuw:
      Huwelijksakte Schoterland, 1856, Akte nr. 79
      Man: Jan Lieuwes van der Lieuw
      Vrouw: Akke Keimpes Brantsma
      Datum: 18 december 1856

      Hij moet de in 1828 geboren zoon van Lieuwe Jans van der Lieuw en Zwaantje Jurgen Reitsma zijn.

      Waarschijnlijk is dus het onderstaande kind hun zoon:
      Geboorteakte Schoterland
      Aangiftedatum 17 augustus 1857
      Lieuwe van der Leeuw, geboren 17 augustus 1857

      Overlijdensakte Schoterland, 1862
      Aangiftedatum 6 augustus 1862, akte nr. 166
      Lieuwe Jans van der Leeuw, overleden 5 augustus 1862, oud 5 jaar

      In 1963 trouwt overigens ook nog een Jan van der Leeuw; Akte nr. 53
      Huwelijksakte Schoterland, 1863
      Man: Jan van der Leeuw
      Vrouw: Elisabeth Benoist
      Datum: 25 augustus 1863

      Maar hoe komt een Lieuwe wiens vader kennelijk Lieuwe heet aan het patroniem Jans?

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.