Sierds 1744

  • sarrette14 <ruud.olga@free.fr>
    Message 1 of 7 , Jan 23, 2003
      ik ben op zoek naar informatie omtrent een Gerrit Sierds, die rond
      1744 leefde en zijn naam veranderd heeft in Wigtenbroek.

      Verder zou ik over de Wigtenbroek in zijn algemeenheid informatie
      willen hebben.

      Ruud van Dommelen
    • Hinke Woudt
      Message 2 of 7 , Jan 23, 2003
[...]

        Hallo Ruud,

        Hoe bedoel je de naam veranderd heeft?? Had hij eerst een andere familienaam? Ik zag op www.ryksargyf.org wel een naamsaanneming van Gerrit

        Familienamen 1811

        Wigtenbroek, Gerrit Sierds, Workum

        k. Sierd 39, Rienk 37, Aaltje 28, Johannes 27

        Mairie Workum, fol. 92v
        Op dezelfde site komt de naam in de BS ook regelmatig voor, mocht je deze gegevens nog niet hebben dan is daar dus nog wel e.e.a. te vinden.Groet, Hinke Woudt-Westra.

      • sarrette14 <ruud.olga@free.fr>
        Message 3 of 7 , Jan 23, 2003
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Hinke Woudt"
          <h.woudt@h...> wrote:
> [...]
          > Op dezelfde site komt de naam in de BS ook regelmatig voor, mocht
          je deze gegevens nog niet hebben dan is daar dus nog wel e.e.a. te

          Hallo Hinke,

          Bedankt voor je info. Ik had te horen gekregen, dat Gettit Sierds
          zijn naar veranderd had in Wigtenbroek. Misschien was deze info
          fout. Maar erg bedankt voor je gegevens.

          Ruud van Dommelen

          Message 4 of 7 , Jan 23, 2003
            Ruud,

            Type de naam Wigtenbroek eens in op het zoekscherm op http://www.varkevisser.org/links/bsfries.html (het "voorzetscherm" van www.ryksargyf.org ) en klik achtereenvolgens op huwelijken, geboortes en overlijdens in 'Alle regio's'; je komt er ongetwijfeld een aantal tegen, bijv de eerder genoemde Gerrit Sierds:
            Overlijdensakte Workum, 1819
            Aangiftedatum 20 februari 1819, akte nr. 13
            Gerrit Sierds Wigtenbroek, overleden 20 februari 1819, oud 74 jaar, gehuwd

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven.

> [...]

            zijn naar veranderd had in Wigtenbroek. Misschien was deze info
            fout. Maar erg bedankt voor je gegevens.

            Yahoo! Groups Sponsor

            of: http://go.to/frgen .

            Message 5 of 7 , Jan 23, 2003
              Ruud,

              Dit is een gelukstreffer!!:

              Overlijdensakte Workum, 1837
              Aangiftedatum 2 oktober 1837, akte nr. 64
              Elisabeth Rienks, overleden 2 oktober 1837, oud 87 jaar, weduwe
              dochter van Rienk Johannes en Tietje Joukes
              N.B. Wed. v. Gerrit Wigtenbroek

              Ik heb inmiddels gezien dat de naam ook voorkomt als Wigtenbroek.

              Met vriendelijke groet,
              Nynke van den Hooven.

              Message 6 of 7 , Jan 23, 2003
                Ruud,

                Ja, dat wist je al :-)) Wigterbroek, bedoel ik dus!

                Met vriendelijke groet,
                Nynke van den Hooven.

                Message 7 of 7 , Jan 23, 2003
                  hi Nynke,

                  bedankt voor je info. Ik zal op zoek gaan.

                  ruud van Dommelen

> [...]

                  zijn naar veranderd had in Wigtenbroek. Misschien was deze info
                  fout. Maar erg bedankt voor je gegevens.

                  com/group/Friesland-genealogy