RE: [Friesland-genealogy] New poll for Frie... DISCUSSIE GESLOTEN

  • Andrys Stienstra
    Message 1 of 8 , Jan 1, 2003
      Het is niet de bedoeling om hier in de groep een discussie te beginnen over
      de peiling ("poll") die één van de leden van de groep (ik niet) geplaatst
      heeft. Stemmen kan op het adres
      http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy/surveys?id=1019687 .

      Andrys Stienstra
    • Herman van der Woude
      Message 2 of 8 , Jan 1, 2003
        Wat is dit voor waanzin! Dit is nu vragen om censuur!! Sorry dat ik zo kwaad
        reageer, en dat nog wel aan het begin van het nieuwe jaar, maar dit is te
        gek voor woorden. Iedere genealoog, herhaal: iedere, gaat bij het CBG in Den
        Haag of bij de NGV in Weesp zeker langs bij de bakken met
        familie-advertenties (nu veelal digitaal). Die familieadvertenties, daterend
        van eind 18e eeuw tot heden, zijn een van de voornaamste informatiebronnen
        voor een genealoog (niet de voornaamste, dat geef ik toe). Het zou dan toch
        waanzin zijn om die bron - in welke vorm ook - niet toe te laten op internet
        en meer gepreciseerd, in deze nieuwsgroep?

        Persoonlijk interesseer ik me totaal niet voor de familieberichten die hier
        uit het Snitser Doarpskrantsje worden weergegeven, maar dat is alleen omdat
        ik niemand in Sneek had of heb. Dat betekent niet dat die berichten niet
        voor anderen van belang zouden kunnen zijn. Alsjeblieft daarmee doorgaan,
        als ook met berichten uit de Leeuwarder Courant of uit het 'Dokkumer
        Lokaaltsje' of welke kranten ook!
        Je zal maar van Friese afkomst zijn en in Zeeuws-Vlaanderen wonen en dus
        geen toegang hebben tot de Friese pers, óók niet via internet, dan wordt je
        toch van alles onthouden?

        De tot nu toe gevoerde discussie is zonder meer onzinnig!

        overigens: iedereen een voorspoedig Nieuw Jaar met veel informatie!
        Herman van der Woude

        mailto:hermanvanderwoude@...

        Message 3 of 8 , Jan 1, 2003
          VOOR

[...]