Familie berichten Sneeker Nieuws blad

  • riemg01
    Message 1 of 6 , Jan 1, 2003
      Hallo Anton

      Wat betreft de door jou geplaatste familie berichten.
      Ik persoonlijk ben het er niet met eens.
      Zo las ik b.v.het overlijdens bericht van mijn buurman
      Abe Osinga waarmee mijn vrouw en ik zeer goed waren bevriend.
      Wij voelden ons dan ook zeer gekwetst.
      Besef je wel dat je met dat soort berichten mensen ook pijn kan doen ?
      Sorry,geen goed woord voor dit soort berichten.

      Gerrit Riemersma
      Sneek

    • A.G Musquetier
      Message 2 of 6 , Jan 1, 2003
        Hallo Gerrit

        Waarom dan wel een advertentie in de krant?
[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

      • W Bartels <eye_did@myway.com>
        Message 3 of 6 , Jan 1, 2003
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "A.G Musquetier"
          <musquetier@h...> wrote:
          > Hallo Gerrit
          >
          > Waarom dan wel een advertentie in de krant?

          Gelijk heb je anton, prima initiatief!

          Deze gegevens kunnen zeer waardevol zijn. We moeten er 10-tallen
          jaren op wachten voordat deze genealogische gegevens openbaar zijn in
          de archieven. Ik hoop dat er spoedig familieadvertenties uit de
          andere friese kranren zullen volgen.

          Willem
        • Andrys Stienstra
          Message 4 of 6 , Jan 1, 2003
            Als beheerder van de mailgroep "Friesland-genealogy" heb ik geen enkel
            bezwaar tegen iedere bijdrage die voor andere genealogen interessant kan
            zijn. Daar horen ook de door Anton Musquetier geplaatste familieberichten
            uit de Sneeker Courant bij. Als er anderen zijn die ook dergelijke berichten
            uit andere kranten op deze wijze willen verzamelen en publiceren, dan is
            daar wat mij betreft geen bezwaar tegen. Wel graag met een duidelijke
            onderwerpsvermelding. Als anderen net als Roelof Varkevisser daar wel
            bezwaar tegen hebben, dan kunnen ze dergelijke berichten gemakkelijk
            wegfilteren.

            Ik wilde direct even wijzen op de voortreffelijke site en service van Dick
            Warrink die op http://www.warrink.net/LC/index.htm de familieberichten uit
            de Leeuwarder Courant op vergelijkbare wijze bijhield. Helaas ontdek ik nu
            dat deze service per 30-11-2002 is gestopt. Wel is het archief op deze site
            nog te raadplegen. Een reden voor het stoppen wordt niet aangegeven, al
            wordt er wel vermeld dat het alleen na verzoek voor genealogische doeleinden
            ter inzage is. "De reden voor afscherming van de gegevens is de invoering
            van de Wet Bescherming Persoonsgegevens". De familieberichten (vanaf april
            2001 t/m november
            2002) zijn per maand samengevoegd en beschikbaar gemaakt voor download.

            Op http://www.rat.de/kuijsten/ar/ is de "Annonce Revue" van R. Kuijsten te
            vinden, een zoekmachine in attenderingen van familieberichten uit
            Nederlandse en Belgische kranten die verschenen zijn in de usenet
            nieuwsgroep genealogy Benelux.

            En hiermee wil ik deze discussie graag als afgesloten beschouwen. Mocht
            iemand het niet met mij eens zijn, dan graag een berichtje aan mijn
            persoonlijk emailadres: andrys@...

            Folle lok en seine yn it nije jier!

            Andrys Stienstra
            (moderator Friesland-genealogy)
          • Liekele HELMUS
            Message 5 of 6 , Jan 1, 2003
              ..inderdaad wordt nu gerefereerd aan de voortreffelijke service die Dick Warrink
              heeft geleverd met het beschikbaar stellen van familieberichten uit de LC en later
              ook de Drachtster Courant.
              Privé omstandigheden dwongen hem helaas deze te beeindigen.

              Ten behoeve van deze service had hij een eigen e-mailadressenbestand en daar kom
              men zich bij aanmelden resp afmelden.
              Zoiets moet ook gebeuren met berichten uit het Sneeker Nieuws Blad!

              Liekele Lieuwes Helmus Rinske Deutekom/Nielsen
              Siriusstraat 52 (31) (0)35 6858675
              NL-1223 AP HILVERSUM gsm 06 28184122
              ICQ 60503294

[...]

            • roelof varkevisser
              Message 6 of 6 , Jan 1, 2003
                Andrys,

                <knip>
[...]

                Waarbij jij je als beheerder dus moet afvragen wie verantwoordelijk is voor
                het archief van deze groep, waarin deze gegevens nu dus ook opgenomen gaan
                worden, en of dit archief dan nog voldoet aan bovenstaande wet.?

                Groet,
                Roelof