Duba/Duwer/van der Meulen

  • christamarshduba <c.duba@ntlworld.com>
    Message 1 of 3 , Dec 9, 2002
      Hi Everybody,

      Wie kan mij helpen? Ik zoek de gegevens van de ouders van:
      Dirk Duwer (Duba) geboren te Altena Departement, het jaar 1758,
      overleden 12 April 1813 te Sneek.
      Gehuwd met Willemke Willems van der Meulen, schoolhoudersche,
      (aangifte ondertrouw 02.05.1795 te Sneek).
      De enige gegevens in mijn bezit zijn:
      Vader: Pieter Duwer
      Moeder: Anna Catharijna
      Zou deze Altena toebehoren aan Makkum en bestaat dit nog.
      Ik woon in Engeland en het is voor mij heel moeilijk deze informatie
      uit te zoeken.
      Hartelijk dank,

      Christa Marsh-Duba
      c.duba@...
    • Marjel Bosma
      Message 2 of 3 , Dec 10, 2002
        Hallo allemaal,

        ik ben op zoek naar de ouders van Elisabeth Pieters Postma, geboren ongeveer
        1774 en overleden op 6 juni 1829 in Sloten.

        Overlijdensakte Sloten,
        1829 Aangiftedatum 6 juni 1829, blad nr. 4
        Elisabeth Pieters Postma,
        overleden 6 juni 1829, oud 55 jaar.

        Elisabeth was de weduwe van Ooyer Beernts Folmers, geboren op 11 oktober
        1747 in Harich en overleden op 4 januari 1806.

        Trouwregister Rooms-katholieke parochie Balk DTB nr. 306, 1766 - 1812
        Vermelding: Bevestiging huwelijk van 22 januari 1798, Balk
        Man: Hojer Berends, Harich Vrouw: Elisabeth Pieters, Harich
        NB: met dispensatie voor de bloedverwantschap tussenbeide;
        het huwelijk is voltrokken in het bijzijn van de getuigen Johannes
        Westendorp.

        In de overlijdensakte van Elisabeth staat dat haar ouders onbekend zijn.

        Waar kan ik verder zoeken??

        Bij voorbaat hartelijk dank.

        Marjel Bosma
      • Marjel Bosma
        Message 3 of 3 , Dec 10, 2002
          Tot mijn spijt ben ik de onderwerpregel vergeten (Elisabeth Pieters Postma).

          excuses,

          Marjel Bosma