Re: [Friesland-genealogy]OT Meertens Instituut

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 1 , Dec 4, 2002
      Appy en alle andere medezwoegers:

      Instituut Meertens (on line) is een absolute aanrader voor het begrijpen en zoeken naar de betekenis van namen en voornamen.en een heleboel andere dingen.

      Freonlike goetnis,

      Peter Nanne Streekstra

      Hoi Peter,

      Inderdaad is het Meertens Instituut een aanrader. Laatst zat ik er ook even op te goochelen en kwam tot de ontdekking dat onze jongste zoon 'echt' naar zijn grootmoeder is vernoemd. Mijn moeder haar naam is Hebeltje, toen onze jongste zoon 23 jaar geleden geboren werd was zij nog niet vernoemd, ik was nog niet met genealogie bezig en was dus ook nog niet zo thuis in namen. Wij noemden onze zoon Hillebart (roepnaam Hilbert) omdat dit wel een beetje bij Hebeltje in de buurt kwam. Bij Meertens kwam ik tot de ontdekking dat Hebeltje van de stam Habe komt en weer allerlei vormen kan krijgen van Hedde, Hilb, brecht etc. (zo even uit mijn hoofd, weet het niet precies meer:-)) In ieder geval een leuke ontdekking!!!!

      Groet, Hinke (Hendrikje uiteraard ooit van Hendrik:-)) Woudt-Westra.