Re: [Friesland-genealogy] namen/Schanstra

  • Streekstra
    Message 1 of 5 , Dec 3, 2002
      Appy

      Ik vergat nog te melden dat hier m.i. om jongensnamen gaat omdat m.i. in die tijd bij een meisje de suffix =dr.nog wel gebruikt werd.
      Groeten

      P.N.S.
      Message 2 of 5 , Dec 4, 2002
        Streekstra;
        bedankt, hier kom ik inderdaad verder mee,
        want de ouders; Anne Jacobs Schanstra ged;?in Heerenveen [wij hebben ook een Schans]
        geh;30-05-1669 met Ymcke Gooytsesdr.uit Haskerland.
        met een beetje fantasie kan dat ook een Goese opleveren .[of niet?]
        tot mails Appy.