Re: [Friesland-genealogy] Nijholt (RK) Doniawerstal

  • M.Haijema
    Message 1 of 27 , Dec 1, 2002
      In het boek "Dunegea de skiednis fan in doarp tusken de marren" van R.Postma
      worden diverse families besproken, vaak met foto's van de boerderijen.
      Marten Haijema

      Message 2 of 27 , Dec 1, 2002
        Hallo Hinke, Volgens mijn gegevens werd Lyckle Harmens Nijholt geboren te
        Heerenveen, gedoopt op 28-5-1767 te Joure en overleden op 25-10-1826 te
        Joure. Hij trouwde op 5-5-1793 te Haskerhorne (RK kerk St.Nicolaasga) met
        Sjoukje Ydes Agricola, geen kinderen genoteerd, maar wel de aantekening dat
        zij ten dele geboren zijn te St.Nicolaaga en RK gedoopt in de RK statie de
        Heide te St.Nicolaaga en ten dele in de RK statie Balk. Marten Haijema

        Hallo Marten,

        Bedankt voor de aanvullingen maar weet je toevallig ook wie de ouders van Lyckle waren. Ik heb zelf zijn overl.akte nog niet ingezien. Voor mij is dit een ver zijlijntje en heb dus wat aanvullingen van de site van het Ryksargyf gehaald. Daar zag ik het RK huwelijk van Lykle en Sjoukje niet, alleen de vermelde proclamatie, maar misschien heb ik een spellingsvariant vergeten?

        Het boek van Dunegea is mij bekend, heb daar voor een kwartierstaat lijn van mijn man wel eens gegevens uit gehaald, staat inderdaad heel veel informatie in.

        Bedankt en hartelijke groet, Hinke Woudt-Westra.

      • wnn356249@tiscali.nl
        Message 3 of 27 , Dec 2, 2002
          Hallo Marten en Hinke,

          De ouders van Lyk(e)le Harmens NIJHOLT (naamaanneming 1811 RK-tak) b. 20
          May 1767, Haskerhorne zijn:
          [P1991] Harmen FRITS OF FREEKS b. 1730, Wolvega
          [P1992] Fogeltje Meintes BONTHUIS
          Huwelijk 18-4-1762 Haskerhorne

          Harmen Frits Zoon van:
          [P1993] Frits JANS
          [P1994] Geesje SIEWERTS of SJOERD
          Huwelijk 20-5-1725 Wolvega

          De ouders van Sjoukje Ydes AGRICOLA b. 7 March 1770, Huisterheide zijn:
          [P1995] Yde Bruins AGRICOLA b. 30 October 1734, Huisterheide
          [P1996] Fenne GERRITS
          Huwelijk 5-10-1766 Huisterheide

          Yde Bruins AGRICOLA Zoon van:
          [P1997] Bruyn Johannes AGRICOLA
          [P1998] Sjoukje YDES
          Huwelijk 20-12-1730 Huisterheide

          Bruyn Johannes AGRICOLA Zoon van:
          [P1999] Johannes AGRICOLA
          [P2001] Yssien SAECKES
          Huwelijk 2-5-1693 te ???

          Groetjes
          Gerry

            Message 5 of 27 , Dec 2, 2002
              De ouders van Lyckle Harmens waren Harmen Frerix en Fogeltje Meintes,
              getrouwd 12-5-1762 RK te Heerenveen, van dit echtpaar heb ik 9 kinderen met
              doopdata. Fogeltje werd gedoopt te Joure 7-9-1739, geboren te Ouwsterhaule,
              ze was een dochter van Meinte Wiebes en Ike Renkes. Mocht je ook gegevens
              van die 9 kinderen willen hebben, dan hoor ik het graag Marten

[...]

              of: http://go.to/frgen .

            • M.Haijema
              Message 6 of 27 , Dec 2, 2002
                Hinke, Was die proclamatie ook op 5 mei 1793 ?. Dan kan ik me hebben
                vergist. Het is alweer zo lang geleden dat ik hiermee bezig was.
                Marten

                Message 7 of 27 , Dec 2, 2002
                  Hinke, Was die proclamatie ook op 5 mei 1793 ?. Dan kan ik me hebben
                  vergist. Het is alweer zo lang geleden dat ik hiermee bezig was.
                  Marten

                  Hallo Marten,

                  Onderstaande heb ik van de site van het Ryksargyf geplukt, daar heb ik dus niet het RK huwelijk gevonden maar alleen deze vermelding.

                  En de kinderen die je in een andere mail noemt heb ik niet nodig maar bedankt voor het aanbod.

                  Groetnis, Hinke.

                  DTBL Regio 7: zuidoost Friesland

                  Trouwregister Hervormde gemeente Oudehaske-Haskerhorne, 1793
                  DTB nr: 356, 1697 - 1811
                  Vermelding: Tweede proclamatie van 5 mei 1793, Haskerhorne -
                  Oudehaske
                  Man: Lykle Harmens, Haskerhorne
                  Vrouw: Sjoukjen Yde, Sint Nicolaasga
                  NB: attestatie naar Sint Nicolaasga

                  Gestandaardiseerde namen: LIEKELE HARMENS en SJOUKJE

                • M.Haijema
                  Message 8 of 27 , Dec 2, 2002
                    O ja, dat vergat ik nog: Meinte Bonthuis trouwde 22-5-1785 met Hylkje Idzes
                    en bij dit echtpaar heb ik 8 kinderen staan. Marten

[...]

                      Hinke, Marten, e.a.,

                      Kortgeleden de overlijdensakte van Lyckle Harmens Nijholt nog bekeken.
                      "Overleden te Joure 25 oktober 1826 Lykle Harmens Nijholt, geb. Haskerhorne,
                      oud 59 jaar, arbeider
                      gehuwd met Sjoukje Ydes Agricola, zoon van Harmen Freerks en Fogeltje
                      Meintes"
                      Uit dit huwelijk:
                      Johannes Lykles Nijholt, wegwerker, geb. Oudega (HEM), gedoopt RK Balk 12
                      mei 1802,
                      overl. St. Nicolaasga (huisnr. 3), 3 nov. 1881;
                      gehuwd gem. Doniawerstal 8 juni 1827
                      Ynskje Jelles Bosma, ged. RK St. Nic. 27 juli 1802, overl. St. Nic. 28 juli
                      1858
                      Uit dit huwelijk:
                      Afke Johannes Nijholt, geb. 24 okt. 1835, overl. 16 maart 1911
                      gehuwd gem. Doniawerstal 25 mei 1867
                      Teye Thiemens (Timons) Bosma/Bouwhuis 1836-1909.

                      Hans Geestman.
                    • wnn356249@tiscali.nl
                      Message 10 of 27 , Dec 2, 2002
                        Marianne,

                        De enige die eventueel in aanmerking zou komen is deze:

                        Lycklama a Nijeholt, Lubbertus
                        Birth : 01 JAN 1769 Heerenveen
                        Death : 19 JUL 1840 Roordahuizen
                        Gender: Male
                        Parents:
                        Father: Lycklama a Nijeholt, Johannes
                        Mother: Lanting, Maryke Engberts

                        Family:
                        Marriage: 21 NOV 1789
                        Spouse:
                        Lystra, Aaltje Hoytes
                        Birth : 01 JAN 1753 Wirdum
                        Death : 13 MAR 1815 Oudehakse
                        Gender: Female

                        Children:
                        Lycklama a Nijeholt, Johannes Lambartus
                        Lycklama a Nijeholt, Hoyte
                        Lycklama a Nijeholt, Hette
                        Birth : 01 JAN 1820 Oudehaske
                        Death : 23 FEB 1836 Luingeberd
                        Gender: Female

                        Family:
                        Marriage: 01 JAN 1816
                        Spouse:
                        Renema, Trijntje Hettes
                        Gender: Female

                        Voor verdere informatie over Lycklama a nijholt zie Homepage nijholt-main
                        'Lycklama a nijholt index' gaat terug tot 1485
                        [P744] Lyckele Ebelens Lycklama a Nijeholt b. 1485
                        [P1024] Johanna N.
                        Huwelijk in 1537

                        Deze stam vader komt uit Nijeholtpade
                        Record ident number: 108
                        Residence:
                        Occupation: Greitman van weststellingwerf
                        Occupation: Grietman van Schoterland
                        Stamvader van de familie Lycklama a Nijeholt. Winsemius noemde hem "een treffelyck
                        ghequalificeert man, soo van gheslachte als goederen".
                        Vermeldt van hem, dat hij "uyt het gheslachte van Steenwyck" stamde.
                        Woonde op Friesburg bij het dorp Nijeholt (Nijeholtpade) en dat dit geslacht
                        zich naar dit dorp, a Nijeholt, vernoemd heeft.

                        Orginele informatie van http://home.hccnet.nl/pc.bennekom/index.htm
                        Deze genealoog heeft aangegeven dat hij in zijn onderzoek geen koppelingen
                        heeft gevonden met de Nijholt familie's

                        Met vriendelijke groet,

                        Gerry Nijholt
                        Nazaat van Heine Wijbes(geboren voor 1708) te Nijeholtpade, Weststellingwerf,
                        Friesland
                        http://clik.to/nijholt of http://home.tiscali.nl/~wnn356249

                          Message 12 of 27 , Dec 2, 2002
                            Hinke hier nog 'n aanvulling op de volgende gegevens die je aan Gerry
                            had verstuurd:

[...]

                            Er was ook 'n zoon Tjitske (zo bewaard gebleven in de Rypkema's
                            stamboom), geboren in Doniawerstal op 23 Juni 1884 en getr. in
                            Doniawerstal met RIEMKJE BOEKMA, geb. in Wartena, 29 jan. 1887, overl.
                            in St.Nicolaasga, 17 Jan. 1947, dr. van Jacobus Durks (Kobus) Boekema en
                            Henrica (Hendrikje) Jozefs Spoelstra. Ik heb niet kunnen vinden wanneer
                            Tjitske overleden is. Zou jij dat soms weten?

                            Ik heb ook 'n Sjoerd Lykles, getr. met Marijke Jetzes Bosman, in mijn
                            bestand. Hij zou geboren zijn rond 1804, want toen hij overleed op 3
                            Oct. 1863 was hij 59 jaar. Tresoar vermeldt 7 kinderen van dit
                            echtpaar. Zou hij ook 'n zoon zijn uit dit huwelijk, waar je andere
                            kinderen van aangaf:

                            Mvrgr.

                            Cor Boekema

                          • Hinke Woudt
                            Message 13 of 27 , Dec 3, 2002
                              Hinke hier nog 'n aanvulling op de volgende gegevens die je aan Gerry
                              had verstuurd:

                              <knip>

> [...]

                              >Ook dit weet ik niet maar noteer bij gelegenheid de huwelijksakte wel even van dit echtpaar en laat het reslutaat hier wel weer weten.

                              Groet, Hinke Woudt-Westra.

                            • Hinke Woudt
                              Message 14 of 27 , Dec 3, 2002
                                Hallo Gerry,

                                Ik was jou gegevens aan het verwerken en heb nog een wat gegevens van de site van het Ryksargryf gehaald die ik hier onder heb gezet.

                                Groet, Hinke.

                                DTBL regio 13: zuid en zuidwest Friesland

                                Trouwregister Rooms-katholieke parochie Op de Heide (1835: St.
                                Nicolaasga)
                                DTB nr. 223, 1716 - 1811
                                Vermelding: Bevestiging huwelijk van 5 oktober 1767, Rotsterhaule
                                Man: Yde Bruens
                                Vrouw: Fenne Gerrits
                                NB: getuigen: Lolke Harms, Albert Jois

                                Gestandaardiseerde namen: IEDE en GERRITS

                                DTBL regio 13: zuid en zuidwest Friesland

                                Trouwregister Gerecht Doniawerstal
                                DTB nr. 209, 1665 - 1800
                                Vermelding: Bevestiging huwelijk van 2 mei 1693, Doniawerstal
                                Man: Johannes Agricola, Idskenhuizen
                                Vrouw: IJsien Sakes, de Heide
                                NB: Mr. Chirurgijn

                                Gestandaardiseerde namen: JOHANNES en SAKES

                              • M.Haijema
                                Message 15 of 27 , Dec 3, 2002
                                  Hartelijk dank voor je aanbod Marianne, maar ik kan ze voorlopig niet
                                  plaatsen. Jaren geleden zocht ik voor iemand het RK geslacht Leenstra uit en
                                  liep toen tegen Lykle Harmens Nijholt en Sjoukje Ydes Agricola aan. Kinderen
                                  en kleinkinderen van dit echtpaar heb ik niet. Ze zouden wel welkom zijn.
                                  Marten

                                  Message 16 of 27 , Dec 3, 2002
                                    Gerry, Hinke en alle anderen die ik ben vergeten te vermelden,

                                    Heel veel dank voor alle aanvullingen en tips m.b.t. oudere gegevens
                                    Nijholt. Ik kan voorlopig weer verder. Het blijkt dat maar liefst 5
                                    achterkleinkinderen (in vrouwelijke lijn) van Johannes Lykles Nijholt waren
                                    gehuwd met een Hoogma uit Oosterwierum. Altijd leuk om te zien hoe al die
                                    aangehuwden weer terug te voeren zijn tot een enkele kwartierstaatvoorouder
                                    Nijholt. Bedankt dat jullie die kwartierstaat RK Nijholt hebben kunnen
                                    aanvullen verder terug in de tijd.
                                    Grappig dat die 5 Hoogma's uit Oosterwierum in die latere generaties zo in
                                    de smaak vielen bij die nazaten Nijholt ;-)

                                    Groeten van Marianne Hoogma uit Utrecht.

                                    Heeft en onderzoekt samen met andere onderzoekers Hoogma en Hogema vele
                                    duizenden gegevens van de van oorsprong RK Friese families Hoogma, Hogema
                                    en spellingsvarianten als Hoogema, Hooghama en Homa. Tevens zoek ik
                                    gegevens van mensen met de van oorsprong uit deze takken veel voorkomende
                                    voornamen Ding(e)lom, Dignum, Ding(e)lum en hun patroniemen. Die zijn
                                    meestal weer te herleiden tot een tak Hoogma/Hogema van voor 1811. O.a.
                                    Huizinga en spellingsvarianten.
                                    Ben ook bereid tot (ruil)archiefonderzoek in het Utrechts Archief (gemeente
                                    en provincie) voor mijn vragen in Friesland.
                                  • wnn356249@tiscali.nl
                                    Message 17 of 27 , Dec 3, 2002
                                      Marten,

                                      Deze Leenstra familie is dat de Lenstra(Jouke Tymens Nijholt(1776) die zich
                                      later Lenstra noemt) gekoppeld aan mijn Tymen Melis Nijholt(1742) tak. En
                                      is deze tak verbonden aan de Lycke Harmens Nijholt(1767)(RK-tak). Ik heb
                                      namelijk Tymen Melis Nijholt(1742) nog als appart Tak staan.

                                      Kun jij e.e.a. voor mij ophelderen

                                      Groetjes
                                      Gerry

                                        Message 19 of 27 , Dec 4, 2002
                                          Marten,

                                          Bedankt voor je gegevens.

                                          Graag zou ik ook de kinderen van Meinte Bonthuis met Hylkje Idzes ontvangen.

                                          Het vermoeden dat Tymen melis Nijholt verbonden was aan de Doniawerstal(RK)
                                          Nijholt is al langer aanwezig.
                                          Ik krijg nu steeds meer het gevoel dan niet alleen deze RK-tak maar ook de
                                          NH-tak vast zou zitten aan elkaar. Waarschijnlijk voor 1700.
                                          De vaders van Frits Jans en Heine Wybes zouden broers van elkaar kunnen zijn.
                                          Dit is natuurlijk wel heel ver gegrepen, maar wie weet.

                                          Groetjes
                                          Gerry

                                            Message 21 of 27 , Dec 4, 2002
                                              Marten en andere geinteresseerden, dit is wat ik heb

                                              1. Lykle Harmes Neyholt, geboren te Haskerhorne, (zoon van Harmen Frerix en Fogeltje Meintes).

                                              Hij trouwde Sjoukjen Ydes Agricola, 11 Mei 1793 te St. Nicolaasga, geboren te St. Nicolaasga.

                                              Kinderen:

                                              i Yde Lykles Nijholt, geboren ca. 1794 te St. Nicolaasga, overleden 15 Sep 1872.

                                              Hij trouwde Aafke Hessels Vogelvanger, 14 Mei 1819 te Doniawerstal, geboren ca. 1794, (dochter van Hessel Gerkes en Johanneske Aukes) overleden 29 Apr 1833.

                                              2. ii Vogeltjen Lykles Nijholt geboren ca. 1796.

                                              iii Harmen Lykles Nijholt, geboren ca. 1798 te St. Nicolaasga.

                                              iv Michiel Lykles Nijholt, geboren ca. 1800 te St. Nicolaasga.

                                              3. v Johannes Lykles Nijholt geboren ca. 1802.

                                              vi Sjoerd Lykles Nijholt, geboren ca. 1804 te St. Nicolaasga.

                                              vii Meinte Lykles Nijholt, geboren ca. 1806 te St. Nicolaasga.

                                              viii Wiebe Lykles Nijholt, geboren ca. 1809 te St. Nicolaasga.

                                              Tweede Generatie

                                              2. Vogeltjen Lykles Nijholt, (1.Lykle1) geboren ca. 1796, overleden 12 Feb 1873 te Sloten.

                                              Zij trouwde Albert Hessels Vogelvanger, 29 Mei 1829 te Doniawerstal, geboren ca. 1805, (zoon van Hessel Gerkes en Johanneske Aukes) overleden 1 Jul 1890 te Gaasterland.

                                              Kinderen:

                                              i Johanneske Alberts Vogelvanger, geboren 3 Jun 1831 te Sloten, overleden 17 Nov 1920 te Gaasterland.

                                              ii Sjoukje Alberts Vogelvanger, geboren 23 Jul 1834 te Lemmer.

                                              3. Johannes Lykles Nijholt, (1.Lykle1) geboren ca. 1802 te St. Nicolaasga, overleden 3 Nov 1881 te St. Nicolaasga.

                                              Hij trouwde Ynske Jelles Bosma, 8 Jun 1827 te Doniawerstal, geboren ca. 1802 te St. Nicolaasga, (dochter van Jelle Herms Bosman en Barber Gosses) overleden 28 Jul 1858 te St. Nicolaasga.

                                              Kinderen:

                                              4. i Sjoukje Johannes Nijholt geboren 7 Feb 1830.

                                              Derde Generatie

                                              4. Sjoukje Johannes Nijholt, (3.Johannes2, 1.Lykle1) geboren 7 Feb 1830 te St. Nicolaasga, overleden 6 Feb 1920 te Oosterwierum, begraven 10 Feb 1920 te Irnsum.

                                              Achternaam komt ook voor als Niehout.

                                              Zij trouwde Bauke Lieuwes Palstra, 13 Aug 1853 te Baarderadeel, geboren 22 Apr 1820 te Wirdum, (zoon van Lieuwe Tietes Palstra en Imkje Hessels Jurna) overleden 21 Sep 1898 te Oosterwierum, beroep Arbeider.

                                              Bauke: Huwelijksakte: invent.nr. 2010, nr. 32, Baarderadeel.

                                              Kinderen:

                                              5. i Ymkjen Baukes Palstra geboren 21 Nov 1855.

                                              ii Ynskjen Baukes Palstra, geboren 16 Jan 1858 te Oosterwierum.

                                              Zij trouwde Jisk Jorrits de Boer, 11 Apr 1877 te Rauwerderhem, geboren 16 Feb 1850.

                                              iii Pietje Baukes Palstra, geboren 3 Sep 1860 te Oosterwierum, overleden 9 Feb 1877 te Oosterwierum.

                                              iv Lieuwe Baukes Palstra, geboren 26 Dec 1862 te Oosterwierum.

                                              Huwelijksakte: invent.nr. 1890, nr. 17, Anloo.

                                              Hij trouwde Jantien Poelman, 31 Okt 1890 te Anloo, geboren 1867 te Anloo, (dochter van Harm Poelman en Maria van der Glas).

                                              v Johannes Baukes Palstra, geboren 26 Aug 1865 te Oosterwierum, overleden 16 Nov 1889 te Oosterwierum.

                                              vi Riemke Baukes Palstra, geboren 16 Dec 1867 te Oosterwierum.

                                              Zij trouwde Andries Jacobus Kamsma, 3 Okt 1900 te Baarderadeel.

                                              6. vii Sybren Baukes Palstra geboren 13 Okt 1871.

                                              7. viii Hessel Baukes Palstra geboren 14 Apr 1876.

                                              Vierde Generatie

                                              5. Ymkjen Baukes Palstra, (4.Sjoukje3, 3.Johannes2, 1.Lykle1) geboren 21 Nov 1855 te Oosterwierum, gedoopt 22 Nov 1855 te Oosterwierum, overleden 2 Jan 1946 te Bolsward, begraven 5 Jan 1946 te Bolsward, beroep Huisvrouw.

                                              Naam komt ook voor als "Ynskje".

                                              Zij trouwde Ids Sjoukes Piekema, 15 Mei 1880 te Oosterwierum, geboren 16 Feb 1850 te Tirns, (zoon van Sioucke Siardus Bouwes Piekema en Pietje Idses Genee) overleden 29 Okt 1939 te Bolsward, begraven 1 Nov 1939 te Bolsward, beroep Land-arbeider.

                                              Ids: Overlijdensakte: Invent.nr. 3062, nr. 67, aangifte Bolsward 30-10-1939 Huwelijksakte: invent.nr. 2017, nr, 19, gemeente Hennaarderadeel.

                                              Kinderen:

                                              8. i Pietje Idzes Piekema geboren 5 Mrt 1882.

                                              ii Bauke Ids Piekema, geboren 15 Jun 1884 te Tirns, gedoopt 16 Jun 1884 te Bolsward, overleden 27 Jun 1885 te Tirns.

                                              9. iii Bauke Ids Piekema geboren 6 Apr 1886.

                                              10. iv Sjoukje Piekema geboren 26 Aug 1888.

                                              11. v Sjouke Ids Piekema geboren 27 Feb 1893.

                                              12. vi Ynskje Piekema geboren 6 Jun 1895.

                                              vii Johannes Ids Piekema, geboren 13 Feb 1898 te Tirns, overleden 21 Apr 1943 te Venray, begraven 24 Apr 1943 te Bolsward, beroep Landarbeider.

                                              Johannes leed aan Godsdienst-waanzin.

                                              Message 22 of 27 , Dec 4, 2002
                                                Marten,

                                                Nog een ander vraagje.

                                                In het huwelijk van Harmen Frerix met Fogeltje Meintes BONTHUIS worden zonen
                                                geboren
                                                Wibe, doopgetuige Sjeuwert Freerix
                                                Willem, doopgetuige Sjoert Frerix
                                                Michiel, doopgetuige Siuert Frits

                                                Weet jij toevallig of deze Sjeuwert Frerix een broer van Harmen Frerix is(lijkt
                                                waarschijnlijk).

                                                En als dit het geval is of een zoon van Sjeuwert Frerix toevallig Frits Sjuwerts
                                                is.

                                                Ik heb namelijk een naam aanneming Nijhout en dit lijkt bij deze familie
                                                te behoren.

                                                [P2727] Frits Sjuwerts NIJHOUT-1811 (Steggerda)

                                                Deze Frits Sjuwerts heeft een dochter Trijntje Frits Nijholt

                                                Huwelijk
                                                [P175] Roedolphus Bartelds BOSMA b. 2 January 1799
                                                [P176] Trijntje Frits NIJHOLT b. 1803 death. 4 apr 1843 ,Oud 40 jaar, gehuwd

                                                Meer gegevens heb ik hier niet van, weet jij misschien meer.

                                                Groetjes
                                                Gerry
                                              • Marianne Hoogma
                                                Message 23 of 27 , Dec 5, 2002
                                                  Beste Hinke, Gerry, Jack, Marten en allen die ik vergeten ben,

                                                  Heel veel dank voor al jullie mailtjes en archiefgevens over deze takken
                                                  Nijholt. Ik ben nog druk doende de voor mij relevante gegevens te
                                                  vergelijken, te checken en vervolgens in te voeren.

                                                  Ben graag bereid af en toe iets voor jullie op te zoeken in het RA Utrecht
                                                  Archief.

                                                  Met vriendelijke groet,

                                                  Marianne Hoogma
                                                • M.Haijema
                                                  Message 24 of 27 , Dec 8, 2002
                                                    Het spijt me, maar een verbinding tussen deze Leenstra en Lenstra heb ik
                                                    niet kunnen vinden. Marten

                                                    Message 25 of 27 , Dec 8, 2002
                                                      Gerry,
                                                      Allereerst dit, de ouders van Hylkje Idzes heb ik niet en nu de kinderen van
                                                      Meinte Bonthuis en Hylkje Idzes:
                                                      Fogeltje, geboren Westermeer onder Joure, ged. 20-12-1786 Joure(RK), overl.
                                                      15-11-1858 te Snikzwaag, ze was getrouwd 3-6-1812 met Joseph Tjebbes
                                                      Witteveen.; Harmen, ged.15-4-1788 Joure (RK); Ids, ged.1-4-1790 Joure (RK);
                                                      Jacobjen, ged. 25-12-1791 Joure (RK); Yke, ged. 16-6-1793 Joure (RK);
                                                      Jeltje, ged. 1-7-1795 Joure (RK); Hermke, ged. 12-3-1797 Joure (RK); Harmen,
                                                      ged. 27-6-1798 Joure (RK).
                                                      Ik hoop dat je er wat aan hebt.
                                                      Marten