Re: [Friesland-genealogy] Ebe de Jong

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 4 , Dec 1, 2002
      Weet iemand van de group misschien de geboorte en overlijdens datum van
      Ebe de Jong
      getrouwd met Ietje Jacobs Faber 29 mei 1858 te IJlst.
      Of heeft iemand misschien tijd om de huwelijksakte op het archief te bekijken?
      Zelf kan ik helaas even niet naar Leeuwarden.

      Bedankt alvast,
      Groeten Wil.

      Hallo Wil,

      Mogelijk is dit wat je zoekt, maar voor de zekerheid wil ik de huwelijksakte wel voor je noteren, ik weet alleen nooit zeker wanneer ik weer op het archief ben. Mocht je al een antwoord hebben of nog krijgen wil je mij dit dan even laten weten, dubbel werk is altijd zonde van de tijd:-))

      Groet, Hinke Woudt-Westra.

      Geboorten regio 12: west Friesland

      Geboorteakte IJlst, 1831
      Aangiftedatum 17 september 1831, akte nr. 31
      AEbe de Jong, geboren 16 september 1831
      zoon van Kerst Barteles de Jong en Sybrigje AEbes Bakker
      Overlijdens regio 12: west Friesland Overlijdensakte IJlst, 1908
      Aangiftedatum 5 oktober 1908, akte nr. 23
      Aebe de Jong, overleden 5 oktober 1908, oud 77 jaar, gehuwd
      zoon van Kerst Barteles de Jong en Sybrigje Aebes Bakker

    • Wil de Jong
      Message 2 of 4 , Dec 1, 2002
        Hallo Hinke,
        wat lief dat je voor mij de huwelijksakte wilt bekijken. Ik laat je zeker weten als ik van te voeren hoor wie de ouders zijn .
        Haast is er niet bij, hoor!
        Heel erg bedankt.
        Groeten Wil.
[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

      • Hinke Woudt
        Message 3 of 4 , Dec 4, 2002
          Hallo Wil,

          Huwelijk IJlst 25-05-1856 akte 6
          Ebe de Jong, 24 jaar, geb. IJlst koopmansknecht wonende te IJlst, zn.v. Kerst Barteles de Jong arbeider wonende te IJlst en Sybrigje Ebes Bakker overl.
          en
          Ietje Faber 28 jaar, geb. IJlst zonder beroep wonende te IJlst, dr.v. Jacob Thomas Faber grofsmid en Pietje Cornelis Neidam, zonder beroep echtelieden wonende te IJlst.

          Dus onderstaande gegevens van de site van het Ryksargyf passen hierbij.

          Groet, Hinke.