westra

  • Bert Westra
    Message 1 of 22 , Nov 29, 2002
      Is er iemand die plaats/datum van overlijden van Pieter Bonnes Westra weet? Pieter is geboren in 1839 Sybrandahuis en zijn laatst bekende woonplaats was Stiens. Daar vierde hij in 1905 zijn 40-jarig huwelijk met Heyltje Hanzes Leijstra (overleden 1907 te Stiens). Hij was toen ook 40 jaar bij hetzelfde timmerbedrijf werkzaam. Ook van zijn dochter Hyke heb ik na 1876 niets meer kunnen vinden.

      Met vriendelijke groet,

      Bert Westra

      Message 2 of 22 , Nov 29, 2002
        Bert,

        Misschien heb je de volgende mogelijkheid al hebt uitgesloten, maar toch:
        op www.ryksargyf.org vind ik de volgende overlijdensakte:
        Overlijdensakte Achtkarspelen, 1923
        Aangiftedatum 11 juni 1923, akte nr. 84
        Pieter Westra, overleden 10 juni 1923, oud 83 jaar, gehuwd

        Deze Pieter voldoet aan het leeftijdscriterium.
        Maar deze Pieter ook:
        Kollummerland: Aangiftedatum 30 september 1839, akte nr. Pieter Westra, geboren 28 september 1839 Zoon van Jan Metskes Westra en Antje Hazenberg.

        En dus zal de overlijdensakte uitkomst moeten bieden.

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven

[...]

        <knip>

      • Bert Westra
        Message 3 of 22 , Nov 29, 2002
          Hallo Nynke,

          De laatste is het zeker niet (mijn Pieter Bonnes en de de jouwe met patronym Jans) maar de eerste zal ik zeker bekijken. Bedankt!

          Bert