Akke Duursma (of Duursema)

  • f.duursema
    Message 1 of 3 , Nov 6, 2002
      Beste mede-genealogen,

      In de notulen van de Classis Heerenveen GKN d.d. 13 juli 1869 kwam ik de volgende tekst tegen.

      'Art 15. De afgevaardigden van Donkerbroek en Haulerwijk brengen ter tafel eene attestatie, afgegeven door die kerkeraad aan de gemeente te Stadskanaal, van het lidmate Akke Duursma [of Duursema] met deze beschuldiging: dat zij zich schuldig gemaakt heeft aan opligterij en stil van daar is verdwenen. In verband hiermede wordt er een brief van Ds. Hulst te Stadskanaal gelezen, gerigt aan den kerkeraad te Donkerbroek, op welke ten spoedigste inlichting wordt verwacht. De afgevaardigden van Donkerbroek verklaren, dat hieromtrent door den kerkeraad aan Br. Veenboer is opgedragen om dien brief te beantwoorden. Tevens wordt door hen aangenomen en beloofd dat zij - te huis gekomen zijnde - daarnaar vernemen zullen en indien er nog niet aan mogt voldaan zijn er dan ten spoedigsten aan te voldoen.

      Vergadering Classis Heerenveen GKN 13 juli 1869

      RA Friesland / Archief Classis Heerenveen GKN / inv.nr. 2 Notulen 1856-1872'

      Mijn vraag: heeft iemand van Akke Duursma of Duursema gehoord?

      Ik ben benieuwd of zij familie van mij is.

      Groeten,

      Fennie Duursema

      Alle uitgaande en binnenkomende post wordt op virussen gecontroleerd door de meest recente versie van Norton AntiVirus 2002.

    • sw
      Message 2 of 3 , Nov 6, 2002
        Hallo Fennie,

        Misschien is dit de Akke Duursma die je zoekt:

        GEZINSBLAD Lieuwe Hendriks Roo
        Akke Siegers Duursma
        MAN
        naam Lieuwe Hendriks Roo
        overleden na 1861
        RELATIE
        wettelijk 29-12-1840 te Opsterland
        VROUW
        naam Akke Siegers Duursma
        vader Sieger Wytzes Duursma
        moeder Fokje Jans Boelens
        geboren 07-05-1818 te Bakkeveen
        overleden 14-05-1896 te Exloërmond

        Zie ook: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=7298

        Met vriendelijke groeten,

        Sake Wagenaar

        At 18:21 6-11-2002 +0100, Fennie Duursema wrote:

> [...]
        ><
        >Mijn vraag: heeft iemand van Akke Duursma of Duursema gehoord?
        >Ik ben benieuwd of zij familie van mij is.
      • J. Groen
        Message 3 of 3 , Nov 8, 2002
          beste Fennie,

          Op mijn homepage www.planet.nl/~groen673 staat o.a. de genealogie van
          Sieger Wytzes Duursma. In deze genealogie komt de volgende Akke Siegers
          voor:

          Akke Siegers (Akke) Duursma. Geboren 7 mei 1818 te Bakkeveen, Dienstmeid,
          overleden 14 mei 1896 te Exloermond, Odoorn op 78-jarige leeftijd.
          Trouwt.(1) 29 december 1840 te Opsterland Lieuwe Hendriks de Roo, geboren
          27 december 1815 te Bakkeveen, zoon van Lucas Hendriks de Roo en Jantje
          Lieuwes Hogenberg, Arbeider, overleden 17 januari 1869 te Musselkanaal,
          Onstwedde op 53-jarige leeftijd.
          Daarnaast heeft Menco Duursma onzettend veel Duursma op zijn homepage :
          http://users.bart.nl/~menco/duursma2.html
          Wellicht vindt je hierdoor aansluiting bij de familie. Laat svp even weten
          of er een relatie is met een van de Duursma takken of de tak van Sieger
          Wytzes.
          groeten,
          Joop Groen

[...]

          Genealogy yn Fryslan: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
          of: http://go.to/frgen .

          Om uw abonnement te beeindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar: