Re: [Friesland-genealogy] vertaling Fries

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 3 , Nov 6, 2002
      Wie kan voor mij dit onderstaande vertalen in het nederlands?

      Trochsnien: a yn sulver in pealsgewiis pleatste spiker, mei de punt nei underen, links en rjochts beselskippe fan in read pompebled; b. yn blau in gouden linebled mei de stale omheech.
      Helmteken: in sulveren klaver.
      Helmkleed en wrong: blau, fuorre fan wyt.

      Het bovenstaande betreft een wapen.

      Alvast weer bedankt voor de hulp.

      Groeten,
      Wil de Jong.

      Hallo Wil,

      Ik zag van Jolanda al een vertaling maar daar heb ik nog wat aanvullingen op.

      Doorsnede: a een zilveren paalsgewijs geplaatse spijker met de punt naar onderen, links en rechts in gezelschap van een rood waterlelieblad; b in blauw een gouden lindeblad met de steel omhoog.

      Helmteken: een zilveren klaver
      Helmkleed en wrong: blauw met een witte voering

      Heraldisch ben ik niet zo goed:-)) dus dit is puur een vertaling.

      Groet, Hinke Woudt.

      Genealogie van fam de Jong, van Vellinga, Boschma en Wiersma:
      http://members.lycos.nl/eelkes/

      of: http://go.to/frgen .