beurt vaart bolsward-harlingen-franeker

  • jos robijn
    Message 1 of 8 , Oct 31, 2002
      Lijst genoten,

      weet iemand of er informatie is over vaardiensten in friesland rond de jaren
      1930? Mijn opa voer van 1929 - 1934 met een boot tussen bovengenoemde
      plaatsen als bode dienst. Zou graag meer willen weten.

      Jos Robijn

      Chatten met je vrienden via het web? Probeer MSN Messenger
      http://messenger.msn.nl/default.asp?client=1
    • G. Kuindersma
      Message 2 of 8 , Oct 31, 2002
        Er is een jubileumboek over de beurtvaart in Friesland verschenen.
        Met heel veel foto's en daar staat ongetwijfeld ook wat over je familie in.
        Kortgeleden zag ik het nog liggen bij Boekhandel van der Velde, Nieuwstad
        Leeuwarden.
        Vraag anders eens bij je eigen bib

        Met vriendelijke groeten/kind regards,
        Gabe H. Kuindersma

        This email, together with any attachments, is for the exclusive and
        confidential use of the addressee(s).
        Any other distribution, use or reproduction without the sender's prior
        consent is unauthorised and strictly prohibited. If you have received this
        message in error, please notify the sender by email immediately and delete
        the message from your computer without making any copies.
[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • jos robijn
        Message 3 of 8 , Nov 1, 2002
          Gabe,

          Heb de boekhandel gebeld in Leeuwarden en gezocht in de catalogus van de
          bieb maar beiden weten niets van het boek af. Je weet toevallig niet of
          iemand het heeft?

          Vriendelijke groeten

          Jos

        • r.varkevisser
          Message 4 of 8 , Nov 1, 2002
            Jos, Gabe,

            Het hier bedoelde boek is waarschijnlijk:
            Met beurtschippers en boderijders door Friesland,
            door Albert Buursma en Wim Mollema, uitgegeven in 1993

            Dit boek geeft een indruk van het beurt- en bodewezen, zoals Friesland dat tot
            voor kort heeft gekend. Aangezien beurtschippers en boderijders in hun
            omgeving bekende verschijningen waren, zullen velen ongetwijfeld bekende namen
            en gezichten aantreffen. Het boek bevat 456 pagina's met zeer veel foto's, ook
            een uitgebreid namen en plaatsnamen register is aanwezig.

            onder andere te bestellen bij http://www.nnbh.com
            prijs 30 Euro.

            Ik heb er zelf geen aandelen of anderszins belang bij.

            Groet,
            Roelof

          • G. Kuindersma
            Message 5 of 8 , Nov 4, 2002
              aan Jos Robijn,

              Ik heb mijn oude baas nog eens gevraagd (75 jaar oud)
              Maar de naam Robijn zegt hem helemaal niets.
              Ik denk daarom dat je grootvader geen mede eigenaar is geweest.

              Het zou kunnen dat je grootvader bij de CBS heeft gevaren.
              Dit was een combinatie van een zekere van Wieren, Brattinga en nog iemand.

              Heb je de Bibliotheek van Bolsward ook aangeschreven?

              Message 6 of 8 , Nov 5, 2002
                Gabe,

                Dank voor je bemoeienissen. Toch is het gek dat hij niet bekend is ondanks
                dat ik de originele akte heb, dat hij wel gevaren heeft(mijn vader is wel
                eens mee geweest) en dat hij gestopt is omdat hij en zn compagnon het niet
                eens werden over de voortzetting in 1934 gezien de opkomst van de auto.
                Er schijnt een foto in een krant te hebben gestaan. Zal eens proberen die te
                vinden. Weet jij welke kranten in Bolsward verschen in 1929?

                Alvast bedankt.

                  Message 8 of 8 , Nov 6, 2002
                    Weet alleen dat het Visser is geweest. Heb ik gehaald van een nota voor de
                    reparatie van de kromhoutmotor waarvan mijn opa de helft belast kreeg
                    met de vermelding dat dhr Visser de andere helft kreeg te betalen.

> [...]

                    >Date: Tue, 5 Nov 2002 13:20:35 +0100
                    >
                    >Vertel me nog eens hoe de compagnon van je grootvader heette.

                    Abonneer je op de MSN Nieuwsbrieven van jouw interesse
                    http://www.msn.nl/services/webcourier/