Re: [Friesland-genealogy] Afkorting Bd op persoonskaart

  • H. Hagedoorn
    Message 1 of 6 , May 28, 1991
      Fokke de Jong wrote:

      > Hallo lijstgenoten,
      >
      > Wie kan mij vertellen waarvoor de afkorting Bd staat in de vakken Geboren te
      > / Huwelijk gesloten te / Huwelijk ontbonden te? Misschien Bolsward?
      >
      > Alvast bedankt!
      >
      > Fokke de Jong - Hellevoetsluis - Nederland
      > fdejong@...
      >
      > Onderzoek naar: De Jong - De Haan (Opsterland en Ooststellingwerf in
      > Friesland), Giezen en Eitens (Roden en Peize in Drenthe)

      > Failed tests, classes skipped, forgotten locker combinations.
      > Remember the good 'ol days

      > of: http://go.to/frgen .
      Fokko,

      Van de familie met Eiten of Eites in de naam in Roden e.o. weet ik veel.
      Deze Eites hebben ook de naam Hagedoorn, vandaar. Een roemruchte figuur
      is Eit Jacobs Hagedoorn, de plaatselijke onderwijzer rond 1780.

      Groet,

      Henk Hagedoorn
    • H. Hagedoorn
      Message 2 of 6 , Jun 2, 1991
        wigeburg wrote:

> [...]
        Ik vermoed dat we dan heel ver verwant zijn. Kunnen we op de een of
        andere manier het spoor eens vergelijken? Ik al de 'oude' Hagedoorns in
        die hoek van Groningen/Drenthe/Friesland uitgeplozen. Het lijkt me
        interessant dit eens te doen.
        Heb jij een idee hoe?

        Henk
      • H. Hagedoorn
        Message 3 of 6 , Jun 2, 1991
          paul@... wrote:

          > Hallo Henk,
          >
          > Ik ben op zoek naar gegevens over Eite Hindriks Hagedoorn uit Roden.
          > Jij schrijft dat de Hagedoorns en Eitens uit Roden dezelfde familie zijn. Is deze meneer de verbindende schakel?
          >
          > Een voorouder van mij is Bernardus Hagendoorn uit Appingedam. Dochter: Wiepke * 1796.
          > En weet jij ook meer over zijn/ haar voorgeslacht?
          > Ik wacht jouw antwoord vol spanning af.
          >
          > Paul Tienkamp

          Beste Paul,

          Eite Hendriks Hagedoorn uit Roden is bij mij bekend. Hij is als vierde
          kind geboren in Rooden (de Weehorst) op 21-12-1816 en overleden in
          Rooden op 18-1-1887. Hij was getrouwd met Jantien Willems Koning uit
          Rooden en kreeg in ieder geval 4 kinderen.
          Ik beperk me even tot deze gegevens, maar weet veel meer over zijn
          voorouders. Zijn grootvader was de roemruchte onderwijzer in Rooden die
          wegens aanhoudende dronkenschap uit zijn ambt is gezet. Tja wat een
          familie. In ieder geval heb ik een alibie voor het leven.

          Ik hoor graag of je meer wilt weten.

          Op mijn beurt ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig naar die Bernardus.
          Die ken ik weer niet.

          Groet,

          Henk
        • wigeburg
          Message 4 of 6 , May 27, 2000

          • paul@tienkamp.com

              Message 6 of 6 , Jun 3, 2000
                Hallo Henk,

                Bijgaand het weinige dat ik van Bernardus Hagedoorn weet.
                Als je de voorouders kent van Eite uit Roden dan hoor ik het graag.
                Dit zijn geen voorouders van mij, maar wel van een tak van de Tienkampen.
                Vooral verhalen over dronkenschap en andeer schandaaltjes hoor ik graag.
                Ik kijk namelijk nooit naar soaps of andeer sentimentele programma's en wil toch aan mijn sensatiezuchtige trekken komen.
                Gegroet,
                Paul

> [...]
                >
                > Een voorouder van mij is Bernardus Hagendoorn uit Appingedam. Dochter: Wiepke * 1796.
                > En weet jij ook meer over zijn/ haar voorgeslacht?

                Type here:
                www. .com