Familienaam Hannema

  • J.Hannema
    Message 1 of 6 , Oct 22, 2002
      Beste deelnemers Friesland-genealogy-lijst .
      Zoek gegevens over Jan Jacobs Hannema , in 1572 tichler
      te Harlingen . Hij huwde ca. 1555 Geert Remmertsdr. . Na-
      zaten zijn mij bekend .
      Waar komt Jan Jacobs vandaan ? Harlingen of elders in
      Friesland ? Was er een relatie met de Hannema's in Bols-
      ward en in het Gaasterland ? Deze worden allen wel uitvoe-
      rig beschreven in een uitgave "Genealogie Hannema", d.d.
      mei 1918 , maar een verband met Jan Jacobs is toen niet
      gevonden . Misschien is dit nu , ruim tachtig jaar later , wel
      mogelijk. Wie kan mij ( op weg ) helpen ? Bij voorbaat
      mijn hartelijke dank .
      Jacobus Hannema .
      (nederlands + engels)

    • Bert Westra
      Message 2 of 6 , Oct 22, 2002
        Hallo Jacobus,

        Echt helpen kan ik niet maar ik heb wel een vraag: ik heb een Marijke Hanema (schrijffout?) welke op 7-7-1700 te Leeuwarden huwde met Gerrit Gerrits. Komt deze Marijke je bekend voor en zo ja heb je evt. aanvullingen voor mij? Ik heb alleen haar naam en de huwelijksdatum.

        Met vriendelijke groet,

        Bert Westra

      • Roel Teeninga
        Message 3 of 6 , Oct 23, 2002
          Message 4 of 6 , Oct 23, 2002
            Goedenavond ,
            Helaas kan ik in mijn papieren geen Marijke vinden , ook
            denaam Gerrit Gerrits niet . Kijkt U eens naar google.com
            en dan intypen genealogie hanema !
            Succes .
            Jacobus Hannema .

> [...]
            Gerrits. Komt deze Marijke je bekend voor en zo ja heb je evt. aanvullingen
            voor mij? Ik heb alleen haar naam en de huwelijksdatum.

          • J.Hannema
            Message 5 of 6 , Oct 23, 2002
              Goedenavond Heer Teeninga ,
              Mijn voorouders hebben vanaf de genoemde Jan Jacobs
              altijd in Harlingen gewoond .
              De door U genoemde Hannema's zijn geen familie , maar
              ik heb er wel gegevens van , ca. 15 jaar geleden verkre-
              gen van iemand uit die tak . Voor de juistheid sta ik niet
              helemaal in , maar dat is te verifieren : ik heb namelijk
              enkele verschillen opgemerkt t.o.v. de door U genoemde
              gegevens . Ik weet niet waar U woont , maar bij het
              Rijksarchief te Leeuwarden is een exemplaar aanwezig
              van "Genealogie Hannema", Noordwijk december 1990 ,
              voor U van belang blz. 50 t/m 57 . De auteur ben ikzelf .
              Met vriendelijke groeten ,
              Jacobus Hannema .

> [...]
              > gevonden . Misschien is dit nu , ruim tachtig jaar later , wel
              > mogelijk. Wie kan mij ( op weg ) helpen ? Bij voorbaat

            • Roel Teeninga
              Message 6 of 6 , Nov 2, 2002
                Hartelijk dank voor de verstrekte informatie.
                Ik woon in Deventer, maar zal proberen weer een dag naar Leuuwarden te
                planne. Ik zal dan zeker je boek raadplegen.
                Met vriendelijk groet,
                Roel Teeninga.

                http://docs.yahoo.com/info/terms/