Re: [Friesland-genealogy] Kisjes (was: me even voorstellen)

  • Appy de Vries
    Message 1 of 18 , Oct 3, 2002
      Olga;
      is dit iets; Jacob Taekes Pletting ged;04-04-1756 te
      Heerenveen zoon van Taeke Pletting en Marietje Kisjes.
      Dit uit "" wie liggen er begraven in en bij de Ned;Herv; kerk te H;veen"'
      door Bruinsma [dus gewoon een achternaam]
      .[ of was dat niet de vraag?] groetjes Appy.

      Message 2 of 18 , Oct 7, 2002
        Hoi Appy,
        Bedankt voor je reaktie, ik heb er zeker wat aan, weet je ook of er ook ergens gegevens zijn van zijn ouders, en dan vooral van Marietje? en bedankt voor je oplettendheid.
        Olga
        Appy de Vries wrote:Olga;
[...]

        Hindriks Gort en Anna Jans, uit deze relatie ��n kind

        Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
        of: http://go.to/frgen .

        8

        var lrec_target="_top";var lrec_URL = new Array();lrec_URL[1]="http://rd.yahoo.com/M=233351.2428261.3848243.2225242/D=egroupweb/S=1705040837:HM/A=1234046/R=0/id=flashurl/*http://www.gotomypc.com/u/tr/yh/grp/300_textF/g22lp?Target=mm/g22lp.tmpl";var lrec_flashfile="http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/a/1-/flash/expert_city/090302_lrec_text.swf";var lrec_altURL="http://rd.yahoo.com/M=233351.2428261.3848243.2225242/D=egroupweb/S=1705040837:HM/A=1234046/R=1/id=altimgurl/*http://www.gotomypc.com/u/tr/yh/grp/300_textF/g22lp?Target=mm/g22lp.tmpl";var lrec_altimg="http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/a/1-/flash/expert_city/090302_lrec_text.gif";var lrec_width=300;var lrec_height=250;

        Message 3 of 18 , Oct 9, 2002
          Olga;
          Hier de ouders van Marietje [Marchje] Kisjes [Kissies]
          Jacob Kisjes en Grietje Jans de Roos;
          in 1749;Jacob Kisjes [Herbergier] 4 personen; aanslag 57-13-0.
          [speciecohier]
          connectie Zwartsluis in 1820 Roelof Kisjes.
          verder heb ik hier een anderhalf a-viertje vol met info,
          dat wil ik jou wel toesturen.
          als je jou adres naar mij mailt ,zorg ik dat het goed komt.
          Om het [ dossier ] Kisjes in ons archief nog iets vollediger te krijgen,
          wilden wij graag nog wat gegevens van jou . Bij voorbaat dank.
          Het pand waar ze gewoond hebben bestaat nog de naam was '" de jonge Prins""
          Groetjes Appy.

          Message 4 of 18 , Oct 9, 2002
            Hoi Appy,
            Bedankt voor je mailtje, ik wil je graag mijn adres toe mailen. Zou je je e-mail adres willen toe mailen? Ik zal je half volgende week mailen, want ik ga eerst naar Assense en Zwolse Rijksarchief om daar een in de gegevens te duiken.
            Olga J.
            Appy de Vries wrote:Olga;

            Message 5 of 18 , Oct 9, 2002
              I so appreciate the emails that I have received from the Friesland genealoy
              group, but I have a problem I do no speak Dutch. I have had much success
              getting some of the information that I have been looking for. I do
              appreciate your emails but I guess it is not going to be very helpful for me
              to be in your group.
              Thanks anyway
              Robyn
            • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
              Message 6 of 18 , Oct 10, 2002
                Dear Robyn,

                Don't give up! There are others who write only in English and most on the site
                know English, otherwise there are those who will translate for you.

                Houd moed! Er zijn anderen die alleen Engels schrijven. Bovendien kunnen het
                meerendeel van de lijst genoten wel Engels, of zijn er diegenen die wel voor je
                een en ander willen vertalen.

                Keimpe/Ken
                London, Ontario, Canada

                Luv2skiit@... on 2002/10/09 07:29:45 PM

                Please respond to Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                cc: (bcc: Ken Veldhuis/Lrcc)

                Subject: Re: [Friesland-genealogy] Kisjes (was: me even
                voorstellen)

[...]

                Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle sinds 8 juli
                1999 geposte berichten staat op

                Om uw abonnement te be?indigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

              • Nancy McCabe
                Message 7 of 18 , Oct 11, 2002
                  Hi Robyn, My name is Nancy and I have been reading Dutch family records
                  for 30 years. Having been born in Chicago, I also speak no Dutch. I can read
                  names, dates, and places but that's about it. I have a couple Dutch-English
                  dictionaries to help with other things I need to understand, but a great
                  help I have found you may find useful too,-- a translator on the internet.
                  It is:
                  http://www.worldlingo.com/products_services/worldlingo_translator.html

                  You can do Dutch to English or English to Dutch or several other languages.
                  Just choose the two languages you want to use, then go to your text,
                  highlight what you want translated, do Control C, go back to the Translator
                  and do Control V to copy it, then get the translation. You can do a whole
                  paragraph at a time if you like. The grammar may not be in the same order as
                  English but you can figure out what is said in the text. Good luck with all
                  your family searches. Nanc

[...]

                  Genealogy yn Fryslbn: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                  of: http://go.to/frgen .

                  Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

                • Appy de Vries
                  Message 8 of 18 , Oct 11, 2002
                    Olga;
                    hier mijn e-mail adres;
                    appydevries@...
                    Groetjes.

                    Message 9 of 18 , Oct 11, 2002
                      Hi Robyn,
                      You must be pleased with so many nice offers to translate and assurances
                      that most members read English (which I'm sure is true). Not so long ago one
                      of our members mentioned a site for online dictionaries, including
                      English-Dutch. If you're stuck, you might like to try it (if you don't
                      already know it). The address is:
                      http://woordenboek.pagina.nl/
                      It's a free service. The only thing is that it's a bit slow, but it does
                      give pretty fair translations.(Woordenboek means dictionary.) Don't give up!

                      Cheers,
                      Nerissa.

                      Message 10 of 18 , Oct 15, 2002
                        Hoi Appy,
                        Net thuis van Zwolse Archief, heb nu even tijd om te reageren.
                        Mijn adres is:Fam. Jorritsma Veulenstraat 16 8921RA Leeuwarden
                        Appy de Vries <appydevries@...> wrote:Olga;
                        hier mijn e-mail adres;
                        appydevries@...
                        Groetjes.

                        Message 11 of 18 , Oct 15, 2002
                          Hi Robyn,
                          I don't speek verry good Englisch, bud I try. You write that you have some of information for some thing you have looking for, is that from oure familie Kisjes? If you have, you can write in Englisch, I try to write it, and if I dont understand, I can ask you.
                          Olga
                          Luv2skiit@... wrote:I so appreciate the emails that I have received from the Friesland genealoy