bronnen Elsloo?

  • hanhugosmit
    Message 1 of 2 , Oct 1, 2002
      Beste mensen,

      Heeft iemand van jullie ervaring met "oude" bronnen betreffende Elsloo
      (of breder; Ooststellingwerf). De DTB van Elsloo begint pas in 1732
      en volgens het friesarchiefnet zijn er voor Ooststellingwerf ook maar
      weinig "oude" bronnen voorhanden.

      Een mogelijke voorvader van mij, Teeuwis Gerbrandts, huwt in 1687 te
      Oosterwolde met Aaltje Alberts uit Oosterwolde. Teeuwis is dan "van
      Els(loo)". Ik denk te weten dat zowel de naam Teeuwis als Gerbrandt
      niet erg veel voorkwamen, dus ik heb het vermoeden dat als er maar
      bronnen zijn, ik er wel wat meer over te weten zou kunnen komen.

      Is er iemand die zoektips voor me heeft?

      hartelijke groet,

      Hugo.
    • Hans Zijlstra
      Message 2 of 2 , Oct 2, 2002
        Informeer eens bij de Historische Vereniging
        Stellingwerven:
        http://www.home.zonnet.nl/destelling/index.html

        Groetnis, Hans
        --- hanhugosmit <hanshugosmit@...> wrote:
        > Beste mensen,
        >
        > Heeft iemand van jullie ervaring met "oude" bronnen
        > betreffende Elsloo
        > (of breder; Ooststellingwerf). De DTB van Elsloo
        > begint pas in 1732
        > en volgens het friesarchiefnet zijn er voor
        > Ooststellingwerf ook maar
        > weinig "oude" bronnen voorhanden.
        >
        > Een mogelijke voorvader van mij, Teeuwis Gerbrandts,
        > huwt in 1687 te
        > Oosterwolde met Aaltje Alberts uit Oosterwolde.
        > Teeuwis is dan "van
        > Els(loo)". Ik denk te weten dat zowel de naam
        > Teeuwis als Gerbrandt
> [...]

        New DSL Internet Access from SBC & Yahoo!
        http://sbc.yahoo.com