Mobiele Schutterij

  • Kees Jan van Wieren
    Message 1 of 4 , Oct 1, 2002
      L.s.

      Heeft iemand enig idee waar ik informatie kan vinden (op internet) over de mobiele schutterij met name in Friesland?
      Ik heb een voorouder die ingeschreven stond bij deze schutterij. Hij vroeg in 1831 toestemming aan zijn commandant om te trouwen.

      Ik wil graag weten waar dit precies voor heeft gediend en waar ik meer archiefmateriaal kan vinden over dit onderwerp?

      met vr. gr.

      Kees Jan van Wieren

      Message 2 of 4 , Oct 1, 2002
        Kees Jan,

        Als je naar www.google.com surft , vervolgens als zoekterm "mobiele schutterij" intypt en op de Search-knop klikt, dan krijg je zó veel resultaten, dat het je duizelt :-))
        Misschien is het zelfs handiger om je zoekterm te begrenzen, bijv. door er "friese mobiele schutterij" van te maken!
        Veel plezier!!

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven.

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

      • Hans Zijlstra
        Message 3 of 4 , Oct 2, 2002
          Kees Jan,

          Als je wat specifieker bent en bv. de naam en plaats
          kunt noemen dan is het een stuk gemakkelijker te
          helpen.

          Groetnis, Hans

          New DSL Internet Access from SBC & Yahoo!
          http://sbc.yahoo.com
        • Rienk de Boer
          Message 4 of 4 , Oct 2, 2002
            Kees Jan,

            Hier is vorig jaar al eens een vraag over gesteld. Liekele Helmus heeft toen
            informatie gevraagd en kreeg toen als antwoord dat het archief van de
            Mobiele schutterij uit die tijd verloren is gegaan.

            Rienk