me even voorstellen

  • Olga Jorritsma
    Message 1 of 3 , Sep 30, 2002
      Hallo allemaal,

      Ik ben Olga, ben getrouwd en woon in Leeuwarden.

      Sinds kort ben ik op zoek naar de stamboom van mijn familie (Kisjes).

      Mijn vraag is eigenlijk ook of er iemand is die Kisjes heet en misschien ook weet waar deze naam oorspronkelijk vandaan komt?

      Er is namelijk een tak in Friesland, maar ook een tak in Drente, Overijsel en dan zwerft er nog elders wat rond.

      Als het klopt moet het gaan om schippers, oorspronkelijk komen ze uit Zwartsluis, ben dan ook benieuwd of er iemand er iets van af weet.

      Olga

    • W. Jousma
      Message 2 of 3 , Oct 3, 2002
        Message 3 of 3 , Oct 7, 2002
          Hallo Wijtske en anderen,
          Hier nog even bericht van de andere kant, ik vind het een heel interesant verhaal wat je hieronder hebt geschreven, ik ben dan ook benieuwd of er een literatuur over is gepubliseerd, zo ja, zou je mij dan de nodige informatie willen geven?
          Verder ben ik zaterdag naar de Leeuwarder Argyf geweest, daar een huwlijk uitgezocht van Gijsbert Kisjes uit 1830/38, zoals mijn vermoedens al waren, kwam Gijsbert uit Zwartsluis en heeft in Friesland een vrouw gehuwd en is waarschijnlijk weer verder gaan varen. Ook is gebleken dat deze familie weer veel voerden voor kalkbranderijen, Ook de vader van Gijsbert "Jan Kisjes" (misschien weer de broer van Hendrik Kisjes) was zelf kalkbrander. Het blijkt dat het steeds interesanter word.
          Olga J

          Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
          of: http://go.to/frgen .