Roelofje Jans Moed (Moerman)

  • van 't Zet
    Message 1 of 2 , Sep 30, 2002
      Bart,

      Heb ik net de moed verzameld om " Roelofje Jans Moed " te noemen, zakt de
      moed me in de schoenen
      en moet ik er gelijk aan geloven, houd de moed erin hier komt wat ik heb.
      Berend Barteles te Luinjebert later Zonderkop
      & 16-02-1794 Terbant
      Froukjen Hilberts ,Tjallebert later Akkerman
      dochter van Hilbert Everts Akkerman en Roelofje Jans Moed ( Moerman)
      Hilbert Everts is geboren 8 september 1749 te Giethoorn en gedoopt 28
      september 1749
      hij is overleden 14 mei 1919 te Leeuwarden.
      veroordeeld tot 1 jaar correctioneel wegens diefstal
      Roelofje Jans Moed is geboren 1755 en overleden 29 mei 1824 te AEngwirden
      als Roelofje Jans Moerman
      hun kinderen waren Froukjen, Andries en Jan.

      Dit alles gevonden via de zoekmachine op internet.
      misschien kun je hier wat mee
      Carla van `t Zet
    • Bart de Vries
      Message 2 of 2 , Oct 1, 2002
        Carla.

        Gegevens waarover ik beschik zijn :

        Jan Roelofs Moed , * 13-02-1754 Giethoorn X Berendje hendriks Toering,* ca
        1757 ,
        waaruit 3 kinderen,

        -Roelof Jans Moed , *ca 1784
        -Geesje Jans Moed , *07-07-1790 Oudehaske
        -Hendrik Jans Moed , *14-06-1796 Oudehaske

        Ik dacht een goede kans dat die Roelofje Jans Moed hierbij zou passen
        ........, maar niet dus als ik zo de geboortedata bekijk.

        Bedankt voor de genomen moeite en
        tot kijks !
        Gr.
        Bart de Vries