Wiersma/Delfstra

  • Sylvia Talma
    Message 1 of 1 , May 7, 2000
      Voor een kennis in Wisconsin ben ik op zoek naar de
      (groot)ouders en eventuele broers of zusters van
      Jelle Baukes
      Wiersma.

      Jelle Baukes Wiersma emigreerde in 1905 met zijn
      vrouw Aafke Egberts Delfstra en 5 kinderen naar
      Friesland in Wisconsin (V.S.). De kinderen zijn:
      1. Bauke, geb. 17 Okt 1887;
      2. Egbert, geb. 22 Sep 1888;
      3. Maaike, geb. 23 Nov 1890;
      4. Wieger, geb. 2 Feb 1892; en
      5. Antje, geb. 13 Mei 1893.
      Alle kinderen zijn geboren in Morra,
      Oostdongeradeel.
      Er werden ook nog 2 kinderen levenloos geboren in
      1886 en 1894.
      Jelle en Aafke trouwden op 8 Mei 1886 in
      Kollumerland.
      Meteen na hun huwelijk zijn ze verhuisd naar Morra,
      waar ze gewoond hebben totdat ze naar Amerika
      emigreerden.
      Wieger trouwde Jennie Wijnsma, Bauke trouwde Maaike
      Kooistra en Maaike trouwde John Samuel Cupery.

      Misschien komt dit gezin voor in uw familie? Alle
      informatie is van harte welkom.

      Bij voorbaat dank.

      Sylvia Talma
      bintal@...