Rienk Watzes Zestiene

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 20 , Sep 14, 2002
      Hallo allemaal,
      terug van vakantie - behalve dorp Sterringi dit keer ook een dorp
      Dokka in Noorwegen ontdekt -,
      bijna bijgelezen - voooral onder de indruk van de (OT)berichten van
      Marjolijne, Nynke, Fred e.a. -,
      dan nu maar weer een vraagje:
      Weet iemand toevallig iets meer over Rienk Watzes geboren Nes (of
      Warga) ca. 1728, overleden Warga 1825, 97 jaar oud, en zijn vrouw
      Riemkje Sibbeles/Sybrens? Waar geboren, waar getrouwd, waar Riemkje
      overleden?
      Rienk nam in 1811 in Roordahuizum de naam Zestiene aan voor zichzelf
      en zoon Sybren 35 (1776), dochters Jitske 52 (1759), Wytske 34 (1777)
      en Eke 32 (1779).
      Alle kinderen voor 1811 getrouwd dus geen huwelijkse bijlagen.

      Mei freonlike groet,
      Annemarth Sterringa
    • Liekele HELMUS
      Message 2 of 20 , Sep 14, 2002
        ..via de Varkevisser searchmachine zo volgende gevonden:

        DTBL Regio 7: zuidoost Friesland

        Trouwregister Hervormde gemeente Oldeboorn-Nes, 1756
        DTB nr: 730, 1661 - 1810
        Vermelding: Bevestiging huwelijk van 20 juni 1756, Oldeboorn
        Man: Rienk Watzes, Nes
        Vrouw: Rimke Sijbrens, Nes

        Gestandaardiseerde namen: RIENK WATSES en

        Liekele Lieuwes Helmus Rinske Deutekom/Nielsen
        Siriusstraat 52 (31) (0)35 6858675
        NL-1223 AP HILVERSUM gsm 06 28184122
        ICQ 60503294

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

      • jgrijpstra
        Message 3 of 20 , Sep 15, 2002
          Beste Annemarth,

          Riemke is een dochter van Sybren Aukes en Wietske Sibbeles te Nes (Utingeradeel). Nadere gegevens mail ik je wel even.

          Met vriendelijke groet,

          Jurjen Grijpstra.

          Message 4 of 20 , Sep 15, 2002
            Hallo Jurjen,
            Reuze bedankt voor de namen van de ouders van Riemke Sybrens (in
            Rienks overlijdensakte Riemke Sibbeles) en ook alvast voor de
            beloofde gegevens. Ik heb intussen het huwelijk van Riemk(j)es ouders
            gevonden - met dank aan Liekele die nog eens attendeerde op Roelofs
            supersite.
            Rienk Watzes nam in 1811 de naam Van Zestien (werd Zestiene) ook aan
            voor zijn kleinkinderen Rienk 28, Tjitske 26, Watze 25, Rinse 23,
            Riemkje 21, Klaas 17, Trijntje 15 en Sibbele 13. Waren dat kinderen
            van een overleden zoon? Je zou tenminste een zoon Watse verwachten,
            heb ik echter geen huwelijk van gevonden.
            Van Rienk en Riemk(j)es zoon Sybren - mijn voorvader - heb ik
            trouwens nog steeds geen doop gevonden. Volgens mij waren ze niet
            doopsgezind, althans later niet.

            Mei freonlike groet,
            Annemarth

            --- In Friesland-genealogy@y..., "jgrijpstra" <jgrijpstra@c...> wrote:
> [...]
            >
            > Riemke is een dochter van Sybren Aukes en Wietske Sibbeles te Nes
            (Utingeradeel). Nadere gegevens mail ik je wel even.

            <knip>

            Message 5 of 20 , Sep 17, 2002
              Annemarth,

              Ik ben een tikkie traag van reageren (dat gedoe op die site ook :-)),
              maar weet jij misschien met wie Jitske Rienks gehuwd was? Ik zoek nl.
              de volgende Jitske Rienks:
              Trouwregister Hervormde gemeente Drachten, DTB nr. 624, 1674 - 1811
              Vermelding: Bevestiging huwelijk van 19 mei 1782, Drachten
              Man: Fooke Aukes, Zuiderdrachten
              Vrouw: Jitske Rienks, Zuiderdrachten.

              En je begrijpt, dat ik het wel heel comfortabel zou vinden als zij
              Jitske Rienks Zestiene zou blijken te zijn :-)

              Met vriendelijke groet,
              Nynke van den Hooven

              --- In Friesland-genealogy@y..., "Annemarth Sterringa"

            • familie van Heeren
              Message 6 of 20 , Sep 17, 2002
                beste lijstgenoten,

                is er iemand die me wat meer kan vertellen over het geslacht Hania uit
                Friesland.

                Ik ben namelijk op zoek naar de dame Hania die de liefde vond buiten de adel
                &
                daarom verstoten werd door haar familie.

                Ik ben heel benieuwd naar de reacties,

                Lucas van Heeren !

              • Annemarth Sterringa
                Message 7 of 20 , Sep 17, 2002
                  Hoi Nynke,
                  Helaas moet ik je teleurstellen, jouw Jitske Rienks is niet mijn
                  Jitske Rienks (1811 Zestiene). Mijn Jitske Rienks, Warga trouwde op
                  23 april 1782 in Hempens met ene Sjoerd Rinses (1811 Rinsma), Teerns.
                  Groetnis,
                  Annemarth

                  --- In Friesland-genealogy@y..., "Nynke van den Hooven"

                • rosina iping
                  Message 8 of 20 , Sep 17, 2002
                    Beste Lucas,
                    In 1811 waren er de volgende Hania's:
                    Aangenomen familienaam 1811

                    Gerkema, Gerke Durks kind, Makkum

                    k. Huite 13 zoon v. Gerke Durks en Marijke Hania

                    (naam aangenomen door Pieter H. Weisenbach als
                    voogd over Huite

                    Gerkes)

                    Mairie Makkum, fol. 11

                    Aangenomen familienaam 1811

                    Hania, Pieter Jans, Sijbrandahuis

                    k. Pietje 19, Jan 16

                    Mairie Rinsumageest, fol. 42

                    Groeten van Rosina Iping
                    --- familie van Heeren <l.heeren@...> wrote:

> [...]
                    > liefde vond buiten de adel
                    > &
                    > daarom verstoten werd door haar familie.

                    Yahoo! News - Today's headlines
                    http://news.yahoo.com
                  • BdB
                    Message 9 of 20 , Sep 17, 2002
                      Beste1 Lucas,

                      Hieronder een aantal titels over Hania's waar volgens mij alles over dit geslacht te vinden is en de link van al dat mooie is http://www.pbf.nl/ (de provinciale buma bibliotheek te Leeuwarden).

                      NB: Onderstaande boeken zijn daar niet te koop maar te leen zoals dat gebruikelijk is in bibliotheken. :-)

                      vr. gr. Benny de Boer

                      1Een stukje geschiedenis van Friesland aan de hand van de Hania's en aa
                      / Hofstee, Sytske S. Hofstee2Genealogie Hania, Hanje, Hainja en Hainje, 1626-1994
                      / Bosch, Jan van den J. van den Bosch]3Gebrandschilderde ramen met de wapens van Hanja en Saeckma voor Henric
                      / Engels, M.H.H. Provinciale Bibliotheek van Friesland4De Hania en Hanja's : genealogisch overzicht van de verschillende gesl
                      / Vleer, W.Tsj. v.d. Bosch5Wernerus Helmichius
                      / Hania, Jan Utrecht6Hania, J. (Jan ; 1861-1929)
                      7Hania, Sjoerd (Sjoerd)

                      Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT
                      var lrec_target="_top";var lrec_URL = new Array();lrec_URL[1] = "http://rd.yahoo.com/M=234081.2377872.3805271.2225242/D=egroupweb/S=1705040837:HM/A=1223725/R=0/id=flashurl/*http://ad.doubleclick.net/clk;4547219;7007303;d?http://www.ameriquestmortgage.com/welcome.html?ad=Yahoo01";var link="javascript:LRECopenWindow(1)";var lrec_flashfile = 'http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/a/1-/flash/ameriquest/yahoo_benefits_lrec.swf?clickTAG='+link+'';var lrec_altURL = "http://rd.yahoo.com/M=234081.2377872.3805271.2225242/D=egroupweb/S=1705040837:HM/A=1223725/R=1/id=altimgurl/*http://ad.doubleclick.net/clk;4547219;7007303;d?http://www.ameriquestmortgage.com/welcome.html?ad=Yahoo01";var lrec_altimg = "http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/a/1-/flash/ameriquest/yahoo_benefits_300x250.gif";var lrec_width = 300;var lrec_height = 250;
                      Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                      of: http://go.to/frgen .

                    • BdB
                      Message 10 of 20 , Sep 17, 2002
                        Nogmaals Beste Lucas,
                        Ik zie dat de tips nogal "krom" in de 1e remail staan, hier de gekuisde versie van de boeken die te leen zijn bij de http://www.pbf.nl/

[...]

                        Benny de Boer

                        familie van Heeren wrote:

[...]

                      • Fenna de Vries
                        Message 11 of 20 , Sep 17, 2002
                          Heel vervelend, mijn computer is in de revisie, maar ik heb een aantal
                          Hania's bij mijn rechtstreekse voorouders, Leeuwarden en omgeving.
                          Deze gegevens kan ik nu niet versturen, net als de "Politiek" gegevens
                          van een eerder bericht.
                          Wat ik uit mijn hoofd wel weet, de gegevens zijn van voor 1811.

                          Fenna

                          Yahoo! News - Today's headlines
                          http://news.yahoo.com
                        • Linda Praamsma
                          Message 12 of 20 , Sep 17, 2002
                            Ik ben ook op zoek naar de familie Hania. Ik zoek de ouders van Gooitske
                            Eckes Hania, die trouwde in Joure met Hans Sytzes Hoogeveen op April 12,
                            1663. Ik heb geen verbinding kunnen vinden met de Hania familie. Weet
                            iemand iets van deze echtpaar. Ik woon in America. Het is een beetje
                            moelijk voor mij om deze boeken van de biblioteek te leenen.

                            If anyone has any information about these people, I would be very
                            grateful.

                            Linda Praamsma
                            esseline@...

                            familie van Heeren wrote:

[...]

                            8 juli 1999 geposte berichten staat op

                            of: http://go.to/frgen .

                            8 juli 1999 geposte berichten staat op

                            Your use of Yahoo! Groups is subject to
                            http://docs.yahoo.com/info/terms/

                            of: http://go.to/frgen .

                            8 juli 1999 geposte berichten staat op

                            Your use of Yahoo! Groups is subject to
                            http://docs.yahoo.com/info/terms/
                          • Hans Zijlstra
                            Message 13 of 20 , Sep 18, 2002
                              L.S.

                              Er is een familie Hania in Noordoost Friesland die al
                              ver voor 1811 de naam voerde. Kijk eens op de website
                              van Hessel de Walle (Genealogie/Stambomen), misschien
                              weet hij meer:
                              http://home.worldonline.nl/~t952791/index.htm

                              Groetnis, Hans

                              Message 14 of 20 , Sep 19, 2002
                                Hello,

                                I am looking for the parents of Jan Bangma, married in Schoterland, May
                                8, 1890 (acte nr. 9) to Elisabeth Kerkstra, daughter of Pieter Hendriks
                                Kerkstra and Jeltje Piers Bouma. Can anyone help me, please?

                                Linda Praamsma
                                esseline@...

                              • van 't Zet
                                Message 15 of 20 , Sep 19, 2002
                                  Linda
                                  Geboren 30 maart 1863 Lemsterland Jan Bangma
                                  zoon van Siebren Jans Bangma en Sirkjen Pekes Hofman
                                  Ik denk dat dit de ouders zijn van Jan omdat Hij zijn eerste zoon Sybren
                                  noemt, naar zijn vader en zijn 2e zoon in 1896 Pieter naar de vader van
                                  Jeltje Piers

                                  ouders van Siebren Jans Bangma zijn
                                  Jan Sybrens Bangma en Akke Melis de Jong
                                  groet
                                  Carla

                                  Message 16 of 20 , Sep 19, 2002
                                    foutje,
                                    moet natuurlijk zijn naar de vader van Elisabeth Kerkstra
                                    carla
                                  • Linda Praamsma
                                    Message 17 of 20 , Sep 23, 2002
                                      Hello again,

                                      I'm looking for the parents of two men. Douwe Bangma married to Afke
                                      Tacoma, May 5 1893 in Wonseradeel, acte #25, and Jan Bangma married to
                                      Teatske van Gosliga, December 30, 1875 in Wonseradeel. Act # 125. Could
                                      someone please look to see if they have this information, or if they
                                      could please go and look for them the next time they go to the archive?
                                      I would be very happy for the help. I have now almost all of the
                                      Bangma's who are descended from Oeds Douwes, ca. 1650, to about 1900. I
                                      still have a few Bangmas from before 1811 that I can't yet place, but
                                      they will have to wait until I go to The Naetherlands next time.

                                      Linda Praamsma
                                      esseline@...

                                    • j.j. geestman
                                      Message 18 of 20 , Sep 26, 2002
[...]

                                        Linda,

                                        Douwe Bangma, marr. to Afke Tacoma was born at Arum 1868, oktober 17,
                                        son of Jan Bangma and Itske de Boer;
                                        Jan Bangma, marr. to Taetske van Goslinga was born at Arum 1841 april 3,
                                        son of Douwe Jans Bangma and Grietje Jans Stremler.

                                        Hans G.
                                      • Linda Praamsma
                                        Message 19 of 20 , Sep 27, 2002
                                          Dear Hans,

                                          Thank you very much. They were the last two Bangma’s that I couldn’t
                                          place. I had guessed at their parents, judging by dates and children’s
                                          names, but was not certain. I will now be able to finish the Bangma tree
                                          with most of the Bangma’s in Friesland, in the male line, up to about
                                          1900. I should have it up-dated in the next few days.

                                          Linda Praamsma
                                          esseline@...

[...]

                                          <http://rd.yahoo.com/M=228862.2128520.3581629.2225242/D=egroupweb/S=1705
                                          040837:HM/A=1182686/R=0/*http:/adfarm.mediaplex.com/ad/ck/990-1736-1039-
                                          333%0d%0a>

                                          <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=228862.2128520.3581629.2225242/D=egrou
                                          pmail/S=:HM/A=1182686/rand=258899591>

                                          of: http://go.to/frgen .

                                          8 juli 1999 geposte berichten staat op

                                          <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.

                                        • familie van Heeren
                                          Message 20 of 20 , Sep 30, 2002
                                            hallo Fenna,

                                            is je computer al gerepareerd ?

                                            zo ja,
                                            dan kan je misschien nog eens kijken naar de familie Hania

                                            Luc@s