Gaele Veen Minze

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 1 , Aug 23, 2002
      Hallo Wob,

      Het is niet mijn bedoeling om jou speurtocht onnodig ingewikkelder te maken
      maar ik kwam nog wat in mijn bestand tegen wat ik toch opvallend vind.

      Oedske Abrahams de Vries had een zus Trijntje Abrahams de Vries.
      Trijntje tr. 16-11-1801 te Wartena met Minze Kornelis Visser, bij overl. in
      1854 de namen van de ouders onbekend.
      We zien hier dus de naam Minze verschijnen en ook opvallend vind ik dat de
      mij 4 bekende kinderen van Trijntje en Minze zijn:
      1 Kornelis
      2 Abraham
      3 Haakje EN
      4 Wytske

      Ook moet er veel contact tussen de beide zusters zijn geweest.. Wytske
      Geales van der Veen tr. Arend Sybolts van der Bijl. Wytske Minzes Visser tr.
      Pieter Sybolts van der Bijl een broer van Arend.
      Trijntje Abrahams Visser wordt bij overlijden van der Veen genoemd en één
      van de aangevers is haar neef Jan Gaeles van der Veen.

      Weer genoeg te puzzelen.

      Groet, Hinke Woudt-Westra.