Geesje Jans Moed

  • T Westerhof
    Message 1 of 3 , Aug 7, 2002
      Dag iedereen,

      Bij het doorlezen van het archief kwam ik berichten over Moed tegen.Hopelijk is het volgende nog een kleine aanvulling:

      Gegevens van Klaas Klazes Smid en Geesje Jans Moed

      Geboorte Klaas Klazes Smid

      Geboren omstreeks 1783 in Tjalleberd als zoon van Klaas Klazes Smid en Roelofje Freerks Meester.

      Partner

      Klaas Klazes trouwde met Geesje Jans Moed, geboren op woensdag 7 juli 1790 in Oudehaske als dochter van Jan Roelofs Moed en Berendje Hendriks Toering. Geesje Jans is overleden op woensdag 14 februari 1872 in Aengwirden, 81 jaar oud.
      Het kerkelijk huwelijk vond plaats op zondag 17 december 1809 in Tjalleberd.

      Kinderen van Klaas Klazes en Geesje Jans:
      1. Wiegertje Klazes Smit, geboren op zondag 29 september 1833 in Luinjebird.
      Wiegertje Klazes trouwde, 27 jaar oud, op maandag 12 november 1860 in Opsterland met Pieter Hendriks Hof, 24 jaar oud, geboren op woensdag 7 september 1836 in Terwispel als zoon van Hendrik Pieters Hof en Antje Hendriks van Duinen.

      Overlijden

      Klaas Klazes is overleden op vrijdag 30 november 1838 om 14:00 in Luinjebird, 55 jaar oud.

      Mocht iemand hier nog aanvullingen op hebben,dan houd ik me aanbevolen.

      met vriendelijke groet,

      Tineke Westerhof

    • r_varkevisser
      Message 2 of 3 , Aug 13, 2002
        Tineke,

        Zoals je misschien gezien hebt verzamel ik Moed(t), zie
        http://www.varkevisser.org/stmrks/stmrks693.htm , je gegevens zal ik
        daar z.s.m. bijzetten.
        Mocht je nog meer aanvullingen hebben .....

        Groet,
        Roelof

        --- In Friesland-genealogy@y..., "T Westerhof" <t.westerhof@c...>

      • T Westerhof
        Message 3 of 3 , Aug 15, 2002
          Roelof en andere Moed-geinteresseerden,

          Wiegertje Klazes Smit is mijn overovergrootmoeder en van haar kinderen heb
          ik wat info,maar dat heb ik nog niet geverifieerd.Als dit ook onder
          aanvullingen valt,laat me dat dan even weten.....

          vriendelijke groet,

          Tineke Westerhof

          of: http://go.to/frgen .