genealogie van Eyk

  • Bart de Vries
    Message 1 of 3 , Aug 1, 2002
      LS.

      Indien iemand nog eens in de gelegenheid is in RAF de originele akten van
      hierna genoemde personen te checken op geboorte -en overlijdens data ,
      misschien ook tijdstippen van geb en overl.
      Na het vinden vam een overlijdens akte op internet ontdekte ik dat
      mijn vader Taeke de Vries vermoedelijk 1 van een 2-ling was.
      Geboorteakte Opsterland
      Aangiftedatum 29 september 1899, akte nr. 301
      Taeke de Vries, geboren 26 september 1899
      zoon van Barteld de Vries en Gepke van Eyk

      Overlijdensakte Opsterland, 1899
      Aangiftedatum 29 september 1899, akte nr. 180
      Levenloos kind, geboren 28 september 1899
      zoon van Barteld de Vries en Gepke van Eyk

      Ik heb het idee dat in laatst genoemde overlijdensakte zowel de geb.datum
      alsmede de overlijdensdatum ook 26 September 1899 moet zijn.

      Voorts zou ik gaarne willen weten wie de ouders zijn van Auke van Eyk , zie
      overlijdensakte hierna.
      Overlijdensakte Opsterland, 1915
      Aangiftedatum 4 februari 1915, akte nr. 28
      Auke van Eyk, overleden 3 februari 1915, oud 1 jaar

      Uw medewerking wordt zeer op prijs gesteld.
      Met belangstelling zie ik bericht tegemoet.

      Gr.
      Bart de Vries
      *De Liemers* calling
      Genealogie http:// home.hccnet.nl/b.de.vries

    • annemarthsterringa
      Message 2 of 3 , Aug 9, 2002
        Hallo Bart,
        Het duurde even voor ik weer eens het CBG kon bezoeken.

        Nou, wat een gruwelijke bevalling voor je oma!
        Je vader werd inderdaad 26 september geboren, 's avonds om 10 uur.
        Bijna anderhalve dag later op 28 september 's morgens om half 7 kwam
        het levenloze zoontje pas!
        Wist je vader niet, dat hij één van een tweeling was geweest?

        Auke van Eyk die 3 februari 1915 in Beets overleed, was de zoon van
        Tjerk van Eyk, onderwijzer en Pietje Dijkstra.

        Met vriendelijke groet,
        Annemarth

        --- In Friesland-genealogy@y..., "Bart de Vries" <b.de.vries@h...>

        Message 3 of 3 , Aug 9, 2002
          Hoi Annemarth.

          Fijn je weer te onmoeten !

          Nooit van mijn vader gehoord dat hij 1 van een tweeling was , maar na mijn
          vondst van die overlijdensakte , kwam de geruchten machine wel op gang.
          Zelfs een voornaam , nl Zweitze , op een hele oude verjaardagskalender van
          mijn zus uit Z. Afrika.
          Maar deze naam nog niet terug gezien in een akte of zoiets.
          De geboorte datum gaf nog te denken.
          Hierna werden er in dit gezin geen kindertjes meer geboren . Na de 9 e was
          het ook wel genoeg vermoedelijk.

          Auke van Eyk kan ik nu ook een plek geven naast zijn reeds bekende zus
          Rinskje en zijn ouders.
          Familie van Eyk in directe relatie met eerder genoemde beppe Gepke van Eyk

          Ten zeerste bedankt voor de genomen moeite.

          KStableau voldoet prima!
          Hmmm ....we gaan weer met de sleurhut op pad . Naar het oosten des lands
          deze keer.

          Tot kijks