Re: [Friesland-genealogy] Wiersma

  • Nelleke Boonstra
    Message 1 of 11 , Aug 1, 2002
      Olga,

      Ik kijk op de site van varkevisser, http://www.varkevisser.org/links/bsfries.html
      vul in jil* wiersma, en ziedaar:

      Overlijdensakte Dantumadeel, 1912
      Aangiftedatum 8 oktober 1912, akte nr. 149
      Jilles Wiersma, overleden 6 oktober 1912, oud 54 jaar, gehuwd
      zoon van Sieds Jilles Wiersma en Trijntje Harkes Eisma

      Die site is echt handig!
      Niet te openen in Netscape helaas, maar goed, dan stap ik even over op MS

      Nelleke Boonstra

      Message 2 of 11 , Aug 1, 2002
        Olga,

        Je kunt natuurlijk ook gewoon op http://www.ryksargyf.org zoeken. Want daar is Roelofs pagina eigenlijk een "voorzetscherm" van. Alleen krijg je dan minder "hits" per pagina.

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven

        Message 3 of 11 , Feb 17, 2003
          Beste Henk Marinus,
          Het enige wat ik weet is het volgende. Baukje Andries Wiersma werd geboren 09-04-1864 te Franeker , huwde Klaas-Hanzes Boersma, overleed 08-03-1919 te Harlingen.

          Ouders van haar waren Andrie Wiersma die Mintje Klein huwde op 08-11-1863 te Franeker. Dat is alles.

          mvg esroersma

        • Vermij Vertalingen
          Message 4 of 11 , Apr 25, 2004
            Nog een vraag n.a.v. mijn bezoek aan Leeuwarden van afgelopen vrijdag.
            Tegen sluitingstijd (je weet hoe dat gaat!) wilde ik nog een doopdatum in
            Leeuwarden checken die ik ooit van iemand anders had gekregen, en meteen ook
            de ouders noteren. Helaas, naar ik heb begrepen zijn de doopgegevens van
            Leeuwarden niet in te zien in het Tresoar zijn, maar in het
            Gemeentearchief - dat tegen die tijd natuurlijk dicht was.
            Ik heb deze doop niet kunnen vinden in de Index op het dopen via de naam
            Wiersma of evt. patroniem Cornelis.
            Heeft iemand soms de doopdatum en ouders (en evt. andere gegevens) van:

            Johannes Cornelis Wiersma, predikant te Wier, later van Jelsum.
            Volgens mijn gegevens zou hij geboren of gedoopt zijn in Leeuwarden op
            26-8-1702.

            Johannes Cornelis en zijn vrouw krijgen in Wier twee kinderen. Daarna
            verhuist het gezin naar Jelsum.
            Krijgen ze daar soms ook nog kinderen?
            alvast bedankt!!
            Els

            Message 5 of 11 , Apr 25, 2004
              els, tresoar is zaterdags tot 13.00 uur open, als je snel de vijf honderd
              meter naar HCL in de kleine kerkstraat aflegd kun je daar nog terecht tot 14
              00 uur. Dus na sluiting Tresoar heb je nog een uurtje de tijd. Doe ik ook
              voor de overl. actes die niet in copie zijn bij Tresoar. Mvrgr. KvdWal

> [...]
              > mij dat uit het oorspronkelijke doop- of trouwboek niet is op te maken in
              > welk van de drie plaatsen een persoon is gedoopt dan wel getrouwd.

              com/group/Friesland-genealogy

              To visit your group on the web, go to:

            • Annemarth Sterringa
              Message 6 of 11 , Apr 25, 2004
                Els,

                Gevonden bij http://www.gemeentearchief.nl/

                Gedoopt: 30-08-1702
                Geboren: --
                Kind: Jan Cornelis Wiersma
                Geslacht: M
                Vader: Christiaen Wiersma
                Moeder:

                Groetjes,

                Annemarth Sterringa

                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Vermij Vertalingen
                <els@v...> wrote:
> [...]
                op
                > 26-8-1702.
                >
                > Johannes Cornelis en zijn vrouw krijgen in Wier twee kinderen.

              • Cor
                Message 7 of 11 , Apr 25, 2004
                  Karel en anderen.
                  Een kleinigheid hoor maar HCL is in de Grote Kerkstraat.
                  Dat men niet in de verkeerde straat gaan zoeken.
                  Ook al zijn de straten vlak bij elkaar.
                  Mvgr Cor S.

                    Datum: 7 mei 1813, akte nr. 3

                    De ouders van Gerben jelbes huwen in 1782:

                    Trouwregister Hervormde gemeente Oosterend Hennaard, 1782
                    DTB nr: 399, 1720 - 1810
                    Vermelding: Bevestiging huwelijk van 29 september 1782,
                    Hennaard
                    Man: Jelbe Gerbens, Hennaard
                    Vrouw: Anke Pijtters, Hennaard

                    Jakob Jelbes kan een broer zijn van Gerben Jelbes. Hoe kom ik tot zekerheid
                    nu ik in de dopen voor 1811 van het echtpaar Jelbe Gebens & Anke Pijtters
                    (gestandarisserd tot Antje Pieters) geen dopen kan vinden.

                    Mvg
                    Jos Robijn
                  • Jos Robijn

                      Message 10 of 11 , Jun 6, 2007
                        Met wie was Klaaske getrouwt? Wie waren haar ouders? Tony

                        Overlijdensakte Westdongeradeel, 1853
                        Aangiftedatum 27 januari 1853, blad nr. 4
                        Klaaske Douwes Wiersma, vrouw, overleden 26 januari 1853
                        Oud 70 jaar, weduwe