Huwelijk te Harlingen

  • Dolf en Els Dijkink
    Message 1 of 5 , Aug 1, 2002
      Hallo,
      Onder regio 10 DTB Harlingen vind ik het volgende:

      Trouwregister Hervormde gemeente Harlingen, 1803
      DTB nr: 335, 1772 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 29 mei 1803
      Man: Sake Baukes, Harlingen
      Vrouw: Marike Durks, Harlingen

      Gestandaardiseerde namen: SAKE BAUKES en MARIA DIRKS

      Wie kan voor mij nagaan wie de ouders van deze Sake Baukes zijn.
      Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
      Els

    • Hinke Woudt
      Message 2 of 5 , Aug 1, 2002
[...]

        Hallo Els,

        Wie de ouders van Sake zijn weet ik niet, daarvoor zal onderzoek in de DTB nodig zijn. Op de site van het Ryksargyf vond ik wel een naamsaanname van: Sake Baukes Dijkstra, kinderen: Dirkje, Pietje en Bauke.

        Overlijden Harlingen van Pietje Sakes op 16-07-1812, 3 jaar, dr.v. Sake en Marijke Dirks Tadema en het overlijden Harlingen van Marijke Dirks Tadema op 28-03-1847, 74 jaar, weduwe.

        Een overlijden van Sake heb ik niet gevonden, misschien nog even verder speuren?? Of hij is net voor de invoer van de BS overleden.

        Succes en groetjes,

        Hinke Woudt.

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

      • van 't Zet
        Message 3 of 5 , Aug 1, 2002
          Saake Baukes Dijkstra overleden 20 mei 1838 Harlingen oud 62 jaar gehuwd
          carla

          Message 4 of 5 , Aug 2, 2002
            Saake Baukes Dijkstra overleden 20 mei 1838 Harlingen oud 62 jaar gehuwd
            carla

            Zo zie je maar weer met samenwerking kom je een heel eind:-))

            En Els mocht je zelf niet in de gelegenheid zijn om deze akte (en/of andere) in te zien dan is er vast wel iemand die het voor je wil doen, zoals ik, alleen weet ik nooit precies wanneer ik naar het archief ga. Misschien volgende week maar het kan ook nog wel weken duren voor ik er weer kom. Maak er dan in ieder geval even een duidelijke vraag van met de gegevens van de site van het Ryksargyf met aangifte datum, aktenr. etc. Dat maakt voor de gene die het voor je opzoekt het werken gemakkelijker.

            Groetjes, Hinke Woudt.

          • Dolf en Els Dijkink
            Message 5 of 5 , Aug 2, 2002
              Bedankt