Re: [Friesland-genealogy] Smellingerlânske (minn iste) famyljes

  • Gerda
    Message 1 of 1 , Jul 12 1:23 AM
      Hallo Yntse,

      Bedankt voor de van Dompselaar connectie. Daar komt misschien wel iets
      van.

      Verder vind ik dat op de Friese lijst vragen ook maar gerust in't
      Fries mogen verschijnen. Fries volg ik wel een beetje - en als er in
      een bericht een NAAM of DATUM verschijnt waar ik belang bij denk te
      hebben, zal ik gauw om meer informatie vragen, hoor!

      Aan Fred Boer ook een vraag:

      Zeg Fred, schrijven ze dan op die Noorse, Duitse, Tsjechische en
      Deense lijsten ook in't Nederlands? Da's leuk hoor! Een hele
      vooruitgang :-)

      (Als je er geen strijd om wil ontketenen, schrijf er dan helemaal niet
      over!)

      met vriendelijke groet/mei freonlike groetnis/ met vriendelike groete/
      kind regards

      Gerda Pieterse
      Zuid Afrika

      Pas uit strijd getreden of er wel Afrikaans op de "South African"
      lijst mag verschijnen......

      From: "Fred H. Boer" <fhboer@...>

      Yntze van der Honing wrote:

      Hallo Yntze,

      ik ben net aangesloten tot deze groep, en het eerste wat ik zag was,
      was jouw
      vraag.
      Helaas kan ik daar geen antwoord op geven, hoewel het redelijk te
      volgen is.
      Het wordt al een stuk moeilijker gemaakt nu je alles in het Fries
      stelt.
      Begrijp me goed, ik wil geen discussie beginnen hoe mooi het Fries is,
      of dat
      een ieder die zich opgeeft voor deze groep maar Fries moet leren, ik
      denk dat
      het voor alle partijen beter is om zoveel mogelijk elkaars taal te
      spreken, en
      dat is in dit geval Nederlands.
      In mijn kwartierstaat komen vele Friese takken voor, ook uit het
      Smallingerlandse, dus is mijn interesse daar wel degelijk, maar in
      diezelfde
      kwartierstaat komen ook Noorse, Duitse, Tsjechische en Deense takken
      voor. Ik
      heb geenszins de bedoeling om al die talen te gaan beheersen, en het
      lijkt me
      ook zeker niet geslaagd om een taal in een taal te leren.

      Ik probeer in dit geval alleen aan te geven dat het in aller belang is
      om
      verstaanbaar te blijven,

      vriendelijke groeten uit groot Mokum,

      Mazzel en brochus,

      Fred H. Boer

      ONElist: your connection to people who share your interests.