Re: [Friesland-genealogy] aanvulling kwartierstaat

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 4 , Jul 2, 2002
      Hallo Pieke,

      Heb zelf geen gegevens van onderstaande personen van maar vond op de site van het Ryksargyf:

      Geboortes Opsterland, aangifte 19-06-1826
      geb. 16-06-1826 Wieger Fokkes Tiekstra Vlietstra, zn.v. Aukjen Klazes Vlietstra. Misschien vast een begin voor je verdere speurtocht.

      Groet,

      Hinke Woudt-Westra.

      <knip>

      Het tweede echtpaar is "Fokke Tiekstra (or Vlietstra)" gehuwd met "Aukje Klaassen (or 'Klaaske Aukes Piel'). Zij kregen tenminste een zoon zijnde "Wieger Fokkes Tiekstra Vlietstra" geb zo rond 1827 en gehuwd aan "Grietjen Gerrits Buitkamp" op 10 may 1850 in Opsterland.
      Wie heeft informatie over genoemde familie en hun voorgeslacht en weet misschien iets meer over de genoemde zoon.

      Alle gegevens over de genoemde personen zijn welkom, als is het allen maar de plaats van herkomst. Dan weet ik tenminste waar ik moet zoeken. Bij voorbaat mijn dank.

      Pieke v/d Schaaf.

    • Pieke & Frouwkje
      Message 2 of 4 , Jul 6, 2003
        L.S.

        Wie kan mij helpen met het invullen van enkele kwartieren of het aanvullen.
        Het gaat om;

        Kw.14344: Bruin Jans, vermoedelijk een zoon van kw.28688 Bruin Jans en N. N.
        Uit dit huwelijk in ieder geval een zoon, zijnde Jan Bruins gehuwd voor 1629
        met Elske Lui(y)tens.

        Kw. 14348: Rebbe Jorrits, zoon van Jorryt Douwes en Foeck Rebbes en geguwd
        met ene Foeck N. Uit dit huwelijk in ieder geval een zoon, zijnde Folckert
        Rebbes overl voor 1607 te Lippenhuizen en gehuwd met Rompck Sierts dr. van
        Siert Benees en N. N.

        Alle informatie over de genoemde echtparen en hun voor- en nageslacht is van
        harte welkom. Bij voorbaat mijn dank.

        Pieke van der Schaaf, .

      • jgrijpstra
        Message 3 of 4 , Aug 1, 2003
          Hallo Pieke,

          Folkert Rebbes is een zoon van Rebbe Rienks en Jeltje Feytes, zie hiervoor ook het Frysk Kertiersteateboek, pagina 444 (kertiersteat Stoker-Bakker). Rebbe Jorrits heeft voorzover mij bekend drie kinderen: Jorrit, Grietje en Sjoerd Rebbes. Verdere gegevens zou ik je wel kunnen mailen.

          Met vriendelijke groeten,

          Jurjen Grijpstra.

[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

          of: http://go.to/frgen .