Re: [Friesland-genealogy] Virus

  • bernarnd randolph
    Message 1 of 12 , Jul 1, 2002
      thank you
      ----- Original Message -----
      From: "F.Beijert" <beij.star@...>
      To: <genealogie@...>
      Cc: <veenkolonien@egroups.com>; <Texel@...>;
      <stamboom_drenthe@yahoogroups.com>;
      <Noordholland-Genealogy@yahoogroups.com>;
      <overijssel-genealogy@egroups.com>; <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>;
      <groningen-genealogy@egroups.com>; <hazagebruikers@yahoogroups.com>
      Sent: Monday, July 01, 2002 3:54 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Virus

      Beste mensen,

      Hoewel ik net een nieuwe computer heb en gisteren een nieuwe virusscanner
      heb geinstalleerd, heb ik vanmorgen een virus opgelopen en hoop ik op tijd
      te zijn OM U ALLEN TE WAARSCHUWEN, GEEN MAIL/ATTACHEMENTS (BIJLAGEN) van Ien
      Beijert-Starreveld te openen.

      Met verontschuldigingen voor de overlast

      Ien Beijert-Starreveld
      fedde.beijert@...

      Doet genealogisch onderzoek naar de volgende familienamen: Beijert, Beyert,
      Medema, Trap, Hoven, Letteboer, Douwsma en Wilschut

      of: http://go.to/frgen .

    • Henk Hagedoorn
      Message 2 of 12 , Jul 16, 2003
        hallo,

        ik beveel jullie dringend aan het volgende bericht te lezen en de acties
        uit te voeren.

        Henk Hagedoorn

        Hallo,

        Helaas kreeg ik dit bericht van iemand in wiens adresboek ik sta, dat hij
        het Teddybeer virus (jdbgmgr.exe) had gekregen via het adresboeksysteem,
        en dit ondanks het permanente gebruik van een virusscanner.
        Het virus plant zich voort via het adresboeksysteem. Ik heb het inderdaad op
        mijn c:/ schijf aangetroffen.

        Omdat je in mijn adresboek voorkomt ben je geïnfecteerd. Dit virus is buiten
        mijn medeweten op mijn computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.

        Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding.
        Stuur dit bericht naar alle personen in jullie adresboek. Ook zij zijn
        geïnfecteerd !

        Wees er zeker van dat dit bericht per BCC verstuurd naar iedereen in jouw
        adresboek, zodat niemand uit jouw adresboek het emailadres van iemand
        anders kan vaststellen! Het virus genaamd jdbgmgr.exe wordt niet gevonden
        door Norton Antivirus, Mc Afee en Sophos antivirus scanners.

        Het virus zit rustig 14 dagen te wachten voor het schade gaat aanrichten.
        Het wordt automatisch verstuurd door Messenger en door het adresboek of je
        nu wel of niet emails verstuurd naar je adressen.

        Om het virus te verwijderen volg deze werkwijze:
        Ga naar START , dan naar ZOEKEN/FIND Kies voor FILE/FOLDERS
        en geef de naam van het virus in = jdbgmgr.exe (let op juiste naam).
        Zorg ervoor dat je zeker de C schijf en alle andere harddisks controleert en
        alle sub-folders(directories/mappen).

        Klik nu op ZOEKEN/FIND Het virus heeft een icoon van een TEDDYBEER met
        de naam jdbgmgr.exe OPEN HET NIET !!!!!

        Ga nu, indien gevonden naar BEWERKEN (boven in de Menubalk) en klik
        ALLES SELECTEREN aan. NIET OPENEN !!!

        Ga nu naar BESTAND/FILE boven in de menubalk en kies voor VERWIJDEREN/DELETE
        de file(s) wordt nu naar de PRULLENBAK/RECYCLE BIN
        gegooid.

        Ga nu naar PRULLENBAK/RECYCLE BIN en VERWIJDER het virus jdbgmgr.exe daar
        ook. men kan ook de PRULLENBAK LEEGMAKEN aanklikken.

        Als het virus gevonden is ben je genoodzaakt alle personen van je adresboek
        hiervan op de hoogte te brengen zodat ook zij dit virus kunnen
        verwijderen.

        Doe nu het volgende :
        a) Open een nieuw emailbericht
        b) Klik op het icoon van het adresboek links naast "Aan/To"
        c) Kies alle namen en voeg deze toe bij "BCC"
        d) Kopieer dit bericht
        e) Voer bij onderwerp VIRUS in
        f) Plak dit bericht in het emailbericht en verstuur
        Sorry voor het ongemak.

        groet Huib Ekkelenkamp

      • olga kroeders
        Message 3 of 12 , Jul 16, 2003
          Beste Henk

          dit is geen virus, maar een hoax en dat bevelen klinkt ook wel erg dwingend :)

          Groetjes Olga

          Familie Knuist: http://tencate.xs4all.nl/stamboom/
          Overige families: http://tencate.xs4all.nl/olga
          Nu met genealogieforum: http://tencate.xs4all.nl/forum/
[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

          of: http://go.to/frgen .

        • Karel van der Wal
          Message 4 of 12 , Jul 16, 2003
            dit programma onderdeel behoort bij windows, dus niet verwijderen, en dit is
            de tigste keer dat we het er hier over hebben graag niet weer allemaal
            reageren ( ik zou het ook niet doen maar ter voorkoming van ....) mvrgr
            kvdwal

[...]

            Omdat je in mijn adresboek voorkomt ben je ge�nfecteerd. Dit virus is buiten
            mijn medeweten op mijn computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.

            Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding.
            Stuur dit bericht naar alle personen in jullie adresboek. Ook zij zijn
            ge�nfecteerd !

[...]

            Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
            of: http://go.to/frgen .

            com/group/Friesland-genealogy

          • Hugo J K de Vries
            Message 5 of 12 , Jul 17, 2003
              HOAX

[...]

              knip

              groet Huib Ekkelenkamp
            • Karel van der Wal
              Message 6 of 12 , Jul 17, 2003
                U bent gelukkig dat u dit programma nog heeft, laat het staan !!! het
                behoort bij windows, en is geen hoax noch virus. Kijk nou eens in eerdere
                berichten. mvrgr.kvdw

                Message 7 of 12 , Jul 17, 2003
                  En nogmaals: raadpleeg altijd éérst http://www.virusalert.nl voordat u
                  waarschuwingen verstuurt.
                  Daar kunt u zien wlke virussen actief zijn en welke virussen nep (=hoax)
                  zijn.
                  Het is zó'n kleine moeite en het bespaart zoveel ergernis en paniek.

                  Met vriendelijke groet,
                  Nynke van den Hooven.

                  Message 8 of 12 , Jul 19, 2003
                    --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Karel van der Wal"
                    <karelvdwal@h...> wrote:
> [...]
                    het
                    > behoort bij windows, en is geen hoax noch virus. Kijk nou eens in

                    Hoax nog virus???
                    Even voor de duidelijkheid, het bericht, die nepwaarschuwing, dàt
                    heet hoax, niet het bewuste bestand. Deze hoax loopt al van af het
                    begin van dit jaar als een kettingbrief de wereld rond, en steeds
                    trappen er mensen volkomen argeloos weer in.

                    Met vriendelijke groet,
                    Jan de Boer