Virus

  • F.Beijert
    Message 1 of 12 , Jul 1 6:54 AM
      Beste mensen,

      Hoewel ik net een nieuwe computer heb en gisteren een nieuwe virusscanner heb geinstalleerd, heb ik vanmorgen een virus opgelopen en hoop ik op tijd te zijn OM U ALLEN TE WAARSCHUWEN, GEEN MAIL/ATTACHEMENTS (BIJLAGEN) van Ien Beijert-Starreveld te openen.

      Met verontschuldigingen voor de overlast

      Ien Beijert-Starreveld
      fedde.beijert@...

      Doet genealogisch onderzoek naar de volgende familienamen: Beijert, Beyert, Medema, Trap, Hoven, Letteboer, Douwsma en Wilschut

    • bernarnd randolph
      Message 2 of 12 , Jul 1 9:27 AM
        thank you
[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • Henk Hagedoorn
        Message 3 of 12 , Jul 16 12:29 PM
          hallo,

          ik beveel jullie dringend aan het volgende bericht te lezen en de acties
          uit te voeren.

          Henk Hagedoorn

          Hallo,

          Helaas kreeg ik dit bericht van iemand in wiens adresboek ik sta, dat hij
          het Teddybeer virus (jdbgmgr.exe) had gekregen via het adresboeksysteem,
          en dit ondanks het permanente gebruik van een virusscanner.
          Het virus plant zich voort via het adresboeksysteem. Ik heb het inderdaad op
          mijn c:/ schijf aangetroffen.

          Omdat je in mijn adresboek voorkomt ben je geïnfecteerd. Dit virus is buiten
          mijn medeweten op mijn computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.

          Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding.
          Stuur dit bericht naar alle personen in jullie adresboek. Ook zij zijn
          geïnfecteerd !

          Wees er zeker van dat dit bericht per BCC verstuurd naar iedereen in jouw
          adresboek, zodat niemand uit jouw adresboek het emailadres van iemand
          anders kan vaststellen! Het virus genaamd jdbgmgr.exe wordt niet gevonden
          door Norton Antivirus, Mc Afee en Sophos antivirus scanners.

          Het virus zit rustig 14 dagen te wachten voor het schade gaat aanrichten.
          Het wordt automatisch verstuurd door Messenger en door het adresboek of je
          nu wel of niet emails verstuurd naar je adressen.

          Om het virus te verwijderen volg deze werkwijze:
          Ga naar START , dan naar ZOEKEN/FIND Kies voor FILE/FOLDERS
          en geef de naam van het virus in = jdbgmgr.exe (let op juiste naam).
          Zorg ervoor dat je zeker de C schijf en alle andere harddisks controleert en
          alle sub-folders(directories/mappen).

          Klik nu op ZOEKEN/FIND Het virus heeft een icoon van een TEDDYBEER met
          de naam jdbgmgr.exe OPEN HET NIET !!!!!

          Ga nu, indien gevonden naar BEWERKEN (boven in de Menubalk) en klik
          ALLES SELECTEREN aan. NIET OPENEN !!!

          Ga nu naar BESTAND/FILE boven in de menubalk en kies voor VERWIJDEREN/DELETE
          de file(s) wordt nu naar de PRULLENBAK/RECYCLE BIN
          gegooid.

          Ga nu naar PRULLENBAK/RECYCLE BIN en VERWIJDER het virus jdbgmgr.exe daar
          ook. men kan ook de PRULLENBAK LEEGMAKEN aanklikken.

          Als het virus gevonden is ben je genoodzaakt alle personen van je adresboek
          hiervan op de hoogte te brengen zodat ook zij dit virus kunnen
          verwijderen.

          Doe nu het volgende :
          a) Open een nieuw emailbericht
          b) Klik op het icoon van het adresboek links naast "Aan/To"
          c) Kies alle namen en voeg deze toe bij "BCC"
          d) Kopieer dit bericht
          e) Voer bij onderwerp VIRUS in
          f) Plak dit bericht in het emailbericht en verstuur
          Sorry voor het ongemak.

          groet Huib Ekkelenkamp

        • olga kroeders
          Message 4 of 12 , Jul 16 12:36 PM
            Beste Henk

            dit is geen virus, maar een hoax en dat bevelen klinkt ook wel erg dwingend :)

            Groetjes Olga

            Familie Knuist: http://tencate.xs4all.nl/stamboom/
            Overige families: http://tencate.xs4all.nl/olga
            Nu met genealogieforum: http://tencate.xs4all.nl/forum/
[...]

            Yahoo! Groups Sponsor

            of: http://go.to/frgen .

          • Karel van der Wal
            Message 5 of 12 , Jul 16 1:14 PM
              dit programma onderdeel behoort bij windows, dus niet verwijderen, en dit is
              de tigste keer dat we het er hier over hebben graag niet weer allemaal
              reageren ( ik zou het ook niet doen maar ter voorkoming van ....) mvrgr
              kvdwal

[...]

              Omdat je in mijn adresboek voorkomt ben je ge�nfecteerd. Dit virus is buiten
              mijn medeweten op mijn computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.

              Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding.
              Stuur dit bericht naar alle personen in jullie adresboek. Ook zij zijn
              ge�nfecteerd !

[...]

              Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
              of: http://go.to/frgen .

              com/group/Friesland-genealogy

            • Hugo J K de Vries
              Message 6 of 12 , Jul 17 1:46 PM
                HOAX

[...]

                knip

                groet Huib Ekkelenkamp
              • Karel van der Wal
                Message 7 of 12 , Jul 17 11:10 PM
                  U bent gelukkig dat u dit programma nog heeft, laat het staan !!! het
                  behoort bij windows, en is geen hoax noch virus. Kijk nou eens in eerdere
                  berichten. mvrgr.kvdw

                  Message 8 of 12 , Jul 17 11:25 PM
                    En nogmaals: raadpleeg altijd éérst http://www.virusalert.nl voordat u
                    waarschuwingen verstuurt.
                    Daar kunt u zien wlke virussen actief zijn en welke virussen nep (=hoax)
                    zijn.
                    Het is zó'n kleine moeite en het bespaart zoveel ergernis en paniek.

                    Met vriendelijke groet,
                    Nynke van den Hooven.

                    Message 9 of 12 , Jul 19 1:50 AM
                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Karel van der Wal"
                      <karelvdwal@h...> wrote:
> [...]
                      het
                      > behoort bij windows, en is geen hoax noch virus. Kijk nou eens in

                      Hoax nog virus???
                      Even voor de duidelijkheid, het bericht, die nepwaarschuwing, dàt
                      heet hoax, niet het bewuste bestand. Deze hoax loopt al van af het
                      begin van dit jaar als een kettingbrief de wereld rond, en steeds
                      trappen er mensen volkomen argeloos weer in.

                      Met vriendelijke groet,
                      Jan de Boer