Re: [Friesland-genealogy] Hoytsma-Wieringa, Makkum

  • anja van veelen
    Message 1 of 3 , Jun 29, 2002
      <Hij liet 10 kinderen in Makkum dopen>

      Hallo Roelof:

      Waar haal je die gegevens van dopen dan vandaan? Die publiceert het
      Rijksargyf toch helemaal nergens, dacht ik...
      Nu ik je toch schrijf wil ik nog even van de gelegenheid gebruik maken je te
      wijzen op een krantenbericht (uit de Spiegel in 1955) over mijn grootvader:
      Aris Dreyer (geboren 1895) Wanneer je daar interesse in hebt, kan ik je dat
      toezenden per email.
      En dan nog even over het item van vorige week: de jaarindeling. Dank dat je
      dat onderwerp aansneed, ik had er zelfs nooit bij stil gestaan dat er ooit
      een andere kalender in omloop is geweest. Maar dat is misschien ook nog wel
      het meest bijzondere dat ik ervaar nu ik me ook een beetje in de strijd
      geworpen heb: er komen steeds meer aspecten bij kijken!
      Vanzelf ga ik nu ook op zoek naar een stukje algemene Friese historie want
      je kunt het één immers niet los van het ander zien.

      Prettig weekend: Anja van Veelen.