Haukje Foekes

  • Joe Wiersma
    Message 1 of 1 , Jun 28, 2002
      Nynke et. al.
      Hartelijk dank Nynke voor de informatie re. Danig etc. (Interessante naam: Hernant = Hugonoten?)
      Ik ben momenteel bezig de vrouwelijke lijn van mijn voorouders te volgen, vanwege recentelijk onderzoek dat we onze belangrijkste karakteristieken van onze moeders krijgen (artikelen over 7[?] aardsmoeders). Dus via mijn moeder, haar moeder, diens moeder, enz. Maar ik kom niet erg ver, want ik kan geen overlijdensbericht vinden voor Haukje Foekes echtgenote van Heerke (Herke) Jacobs van der Zee, in 1811 wonende te Firdgum, overleden (geh.) 8/7/1851 blad nr.17 Barradeel.
      Heeft iemand misschien informatie over Haukje: familienaam, geboorte, overlijden. Ze wordt genoemd (zonder familienaam) bij het huwlijk van haar dochter Sytske met Gerrit Cornelis de Jong in 1824 in Het Bildt (Akte 40: 29/8/1824) , die in 1811 8 jaar oud was. Haukje moet dus omstreeks 1780 geboren zijn.
      Als er nou geen water tussen Londen en Leeuwarden zat ...................
      Groetjes
      Joop