Gen. Jierboekje 1992, Hoytsma

  • annemarthsterringa
    Message 1 of 3 , Jun 25, 2002
      Hallo allemaal,
      Zou iemand a.j.b. in het Genealogysk Jierboekje 1992 kunnen kijken
      naar het artikel van H. Zwart, "Langdurige twist om een erfenis
      (Hoytsma)".
      Gaat dit om Hoytsma's uit Makkum, Franeker of Vrouwenparochie?

      Met dank en vriendelijke groet,
      Annemarth Sterringa
    • Hinke Woudt
      Message 2 of 3 , Jun 25, 2002
        Hallo allemaal,
[...]

        Hallo Annemarth,

        Ik heb het artikel hier voor mij liggen. De gegevens betreffen de 16e en 17e eeuw. De inleiding begint als volgt:
        In 1618 begint Sybrant Wytses (Hoytsma) wonende te Suameer een proces voor het Hof van Friesland tegen Lyeppe Gauwes wonende in Kortehemmen..............

        Verder worden de plaatsen Zuider Drachten en Boornbergum veelvuldig genoemd. Makkum en Vrouwenparochie ben ik niet tegengekomen. Een dochter van Sybrant, Jell Sybrens tr. Lieuwe Johannes, zij wonen te Suameer en later te Franeker.

        Ik hoop dat je hier iets mee kunt, mocht je nog meer vragen hebben dan zie ik het wel.

        Groet, Hinke Woudt.

        of: http://go.to/frgen .

      • M.Haijema
        Message 3 of 3 , Jul 1, 2002
          Beste Annemarth,
          Volgens het Jierboekje 1992, blz.103 door H.Zwart
          In 1618 begint Sybrant Wytses (Hoytsma) wonende te Suameer een proces voor
          het Hof van Friesland tegen Lyeppe Gauwes wonende te Kortehemmen.
          Marten Haijema