Re: [Friesland-genealogy] Namen onderzoek

  • J.P.D. Groen
    Message 1 of 1 , Apr 6, 2000
      Beste Cor,
      Ook ik houd me gezien mijn voorgeslacht met KOOLSTRA bezig. Nog niet zo lang
      overigens. De oudste voorvader die ik tot nu toe heb achterhaald was Foke
      Johannes, getrouwd met Tjietske Opts, 24 mei 1744 te Morra.
      Is de Jan Abes waar je naar vraagt, de Jan die getrouwd was met Regtje
      Jellema? Het lijkt er wel op, want van hem wordt in ttv het huwelijk van
      zijn zoon Rense een verklaring afgelegd, dat diens vader Jan Abes Koolstra
      23 jaar tevoren uit Leeuwarden is vertrokken zonder ooit weder van zich te
      hebben laten horen, zodat men niet weet of hij in leven, of dood is.
      Ben benieuwd naar verdere informatie!
      Groeten, Jaap

      Netherlands
      jpdgroen@...
      http://home.planet.nl/~jpdgroen/home.html
      Interested in the following families:
      Groen, Vis, Bezemer, Koolstra, Breukelman, Schuurhuis