Re: [Friesland-genealogy] Re: scheepschirurgijns uit Friesland

  • jan van der Meulen
    Message 1 of 6 , Apr 1, 2000
      Dag Pieke,
      Zou het onderstaande voor jou van belang kunnen zijn?
      Grietje Beckering (doop 22-10-1784 te Groningen), dochter van Derk B. en
      Johanna Scholtens, huwt te Groningen op 24-01-1808 met Abraham Pieters
      Krook. Weliswaar een eeuw later, maar ....
      Jan.

      Message 2 of 6 , Jul 29, 2003
        Can someone translate the posts below ? I have a Theunis Johannes
        Schonenburg and his father obviously Johannes Schonenburg. In fact I
        have found the current owner or Theunis Johannes , who married Antje
        Rutgers , Bible from around 1751 or 1757.

        Mike Hoekstra

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "andries de Vries"
        <ajadevries@h...> wrote:
        > Beste Iris,
        >
        > Ik denk dat je hier een broer of neef hebt van de mij bekende
        Johannes
        > Schoonenburg (meester-chirurgijn), omdat ergens stond dat hij uit
        Amsterdam
        > kwam.
        > Hij (overleden voor 1749) was gehuwd met ene Ymkje Sybrens in
        ongeveer 1681
        > Zijn zoon (ook Johannes is in 1719 gehuwd met Dieuke Tonnis.
        > Ik ben dus erg benieuwd naar de gegevens die jij verder nog hebt
        van de door
        > jouw genoemde Jacobus Schonenburg.
        > Met vriendelijke groet,
        >
        > Andries de Vries