RE: [Friesland-genealogy] Meetsma

  • r.varkevisser
    Message 1 of 7 , Jun 5, 2002
      Olga,

      Overlijdensakte Achtkarspelen, 1919
      Aangiftedatum 12 augustus 1919, akte nr. 127
      Egbert Siebes Meeksma, overleden 11 augustus 1919, oud 85 jaar,
      weduwnaar

      typefoutje bij het archief ??

      Roelof

    • van 't Zet
      Message 2 of 7 , Jun 5, 2002
        Hallo Olga,
        Soms moet je weleens spelen met de spelling van namen en komen er
        verrassingen uit:
        zoals het volgende
        Overlijdensakte Achtkarspelen 1919
        aangiftedatum 12 augustus 1919, aktenr. 127
        Egbert Siebes Meeksma, overleden 11 augustus 1919
        oud 85 jaar weduwnaar.
        dit moet haast jouw Egbert wel zijn.
        geboortejaar dus 1834, dat klopt
        Zijn vrouw Grietje overleed namelijk 21 augustus 1913 oud 73 jaar gehuwd.
        Egbert was dus weduwnaar, ook dit klopt.
        groetjes
        Carla van `t Zet

        Message 3 of 7 , Jun 8, 2002
          Hartstikke bedankt en ik zal voortaan wat gaan toveren met de spelling van
          de namen

          Message 4 of 7 , Aug 13, 2002
            Hallo

            Wie kan me helpen aan de volgende geboortedatums? Ikkan ze niet vinden op de
            site van het ryksargyf.

            Egbert Meetsma, geboren qua 1867, overleden op 02-04-1937 in Achtkarspelen.

            Janke Tjidsgers Meetsma, getrouwd op 09-05-1889 met hendrik Meetsma.

            Siebe Meetsma, overleden op 21-05-1935 in Tietjerksteradeel.

            Groetjes Olga

            http://knuistfamily.50megs.com
            http://genealogyworld.50megs.com/
            olga.kroeders@...

            Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen, Daman,Kroeders,van
            Latum en Dagelet

          • Hinke Woudt
            Message 5 of 7 , Aug 13, 2002
              Hallo

[...]

              In Achtkarspelen zijn een aantal aangiftes van geboortes Meetsma, hierbij worden geen ouders genoemd en geen geboortedatum dus voor meer gegevens zul je de aktes moeten raadplegen.
              Ik vond o.a.: Egbert Meetsma aangifte geboorte Achtkarspelen 27-06-1866
              Janke Meetsma aangifte geboorte Achtkarspelen 29-07-1872 en
              Siebe Meetsma aangifte geboorte Achtkarspelen 18-04-1864

              Groet, Hinke Woudt-Westra.

            • Henk Bruggemans
              Message 6 of 7 , Aug 14, 2002
                Beste Olga,

                Het volgende gevonden:

                Geboorten regio 4: oost Friesland

                Geboorteakte Achtkarspelen
                Aangiftedatum 27 juni 1866
                Egbert Meetsma

                Geboorten regio 4: oost Friesland

                Geboorteakte Achtkarspelen
                Aangiftedatum 29 juli 1872
                Janke Meetsma

                Geboorten regio 4: oost Friesland

                Geboorteakte Achtkarspelen
                Aangiftedatum 3 april 1862, nr. 87
                Siebe Meetsma, geboren 2 april 1862
                zoon van Tjidsger Siebes Meetsma en Antje Aukes van
                der Wal

                Wellicht zijn het deze die je zoekt

                m.vr.gr.

                Henk Bruggemans
                --- Olga <olga.kroeders@...> wrote:

> [...]
                > http://genealogyworld.50megs.com/
                > olga.kroeders@...
                >
                > Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van

                HotJobs - Search Thousands of New Jobs
                http://www.hotjobs.com