Meetsma

  • Olga
    Message 1 of 7 , Jun 5, 2002
      Ik ben op zoek naarde overlijdensdatum van Egbert Meetsma, zoon van Sijbe
      Tjidsgers Meetsma en janke Egberts van der Meulen.
      Hij is geboren op 04-07-1834 in Tietjerksteradeel.
      Ik kan op de site van het ryksargyf zijn overledensdatum niet vinden.

      Groetjes Olga

      http://knuistfamily.50megs.com

      Op zoek nar Knuist, Ten Cate, Snijder,van Kempen, Daman en Kroeders
    • r.varkevisser
      Message 2 of 7 , Jun 5, 2002
        Olga,

        Overlijdensakte Achtkarspelen, 1919
        Aangiftedatum 12 augustus 1919, akte nr. 127
        Egbert Siebes Meeksma, overleden 11 augustus 1919, oud 85 jaar,
        weduwnaar

        typefoutje bij het archief ??

        Roelof

      • van 't Zet
        Message 3 of 7 , Jun 5, 2002
          Hallo Olga,
          Soms moet je weleens spelen met de spelling van namen en komen er
          verrassingen uit:
          zoals het volgende
          Overlijdensakte Achtkarspelen 1919
          aangiftedatum 12 augustus 1919, aktenr. 127
          Egbert Siebes Meeksma, overleden 11 augustus 1919
          oud 85 jaar weduwnaar.
          dit moet haast jouw Egbert wel zijn.
          geboortejaar dus 1834, dat klopt
          Zijn vrouw Grietje overleed namelijk 21 augustus 1913 oud 73 jaar gehuwd.
          Egbert was dus weduwnaar, ook dit klopt.
          groetjes
          Carla van `t Zet

          Message 4 of 7 , Jun 8, 2002
            Hartstikke bedankt en ik zal voortaan wat gaan toveren met de spelling van
            de namen

            Message 5 of 7 , Aug 13, 2002
              Hallo

              Wie kan me helpen aan de volgende geboortedatums? Ikkan ze niet vinden op de
              site van het ryksargyf.

              Egbert Meetsma, geboren qua 1867, overleden op 02-04-1937 in Achtkarspelen.

              Janke Tjidsgers Meetsma, getrouwd op 09-05-1889 met hendrik Meetsma.

              Siebe Meetsma, overleden op 21-05-1935 in Tietjerksteradeel.

              Groetjes Olga

              http://knuistfamily.50megs.com
              http://genealogyworld.50megs.com/
              olga.kroeders@...

              Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen, Daman,Kroeders,van
              Latum en Dagelet

            • Hinke Woudt
              Message 6 of 7 , Aug 13, 2002
[...]

                In Achtkarspelen zijn een aantal aangiftes van geboortes Meetsma, hierbij worden geen ouders genoemd en geen geboortedatum dus voor meer gegevens zul je de aktes moeten raadplegen.
                Ik vond o.a.: Egbert Meetsma aangifte geboorte Achtkarspelen 27-06-1866
                Janke Meetsma aangifte geboorte Achtkarspelen 29-07-1872 en
                Siebe Meetsma aangifte geboorte Achtkarspelen 18-04-1864

                Groet, Hinke Woudt-Westra.

              • Henk Bruggemans
                Message 7 of 7 , Aug 14, 2002
                  Beste Olga,

                  Het volgende gevonden:

                  Geboorten regio 4: oost Friesland

                  Geboorteakte Achtkarspelen
                  Aangiftedatum 27 juni 1866
                  Egbert Meetsma

                  Geboorten regio 4: oost Friesland

                  Geboorteakte Achtkarspelen
                  Aangiftedatum 29 juli 1872
                  Janke Meetsma

                  Geboorten regio 4: oost Friesland

                  Geboorteakte Achtkarspelen
                  Aangiftedatum 3 april 1862, nr. 87
                  Siebe Meetsma, geboren 2 april 1862
                  zoon van Tjidsger Siebes Meetsma en Antje Aukes van
                  der Wal

                  Wellicht zijn het deze die je zoekt

                  m.vr.gr.

                  Henk Bruggemans
                  --- Olga <olga.kroeders@...> wrote:

> [...]
                  > http://genealogyworld.50megs.com/
                  > olga.kroeders@...
                  >
                  > Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van

                  HotJobs - Search Thousands of New Jobs
                  http://www.hotjobs.com