Re: [Friesland-genealogy] tjaarda

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 7 , Jun 5, 2002
      Hallo Hinke,

      Even twee vragen (ik neem aan dat je het boekje zelf hebt):
      1. Gaat de genealogie tot in de 20e eeuw door? Als eerste heb ik n.l. Jacob
      Tjaarda, geb 1899 Middelburg welke in 1921 aldaar huwt met Neeltje de
      Keijzer. Ik mis de generatie daarna om zeker te zijn dat ik de goede heb. De
      eerstvolgende is een Jelle Tjaarda uit 1947. Het gaat dus om de vader van
      Jelle die, als alles klopt, een zoon moet zijn van bovengenoemd echtpaar.
      Helaas kan de familie mij verder niet helpen vanwege vroege overlijdens. Wel
      weten ze dat hij Kees (Cornelis?) genoemd werd.
      2. Waar komt deze familie voor 1844 vandaan?

      Groetnis,
      Bert

      Hallo Bert,

      Ik heb inderdaad het boekje zelf. Zal kijken of ik je vragen kan beantwoorden, er staan gegevens in tot in de 20e eeuw.

      Jacob Tjaarda (geb. 14-12-1898 volgens G.J.) en Neeltje de Keijzer krijgen 4 kinderen: Adriana, Nelly, Jeltje en Andreas Jacob.

      Andreas Jacob geb. 1929 X Heerenveen Margaretha Halman, zij krijgen 3 kinderen: Andreas Jacob Johannes, George en Jacques.

      Andreas Jacob Johannes geb. Den Haag 18-06-1954 X 1978 Henrica van Tielraden, zij krijgen 2 dochters: Henrica Maria en Jolanda Maria.

      De door jou genoemde Jelle Tjaarda geb. 1947 is een zoon van Cornelis Tjaarda geb. 1915 en Tine Louzada.

      Cornelis en de eerste genoemde Jacob (1898) zijn zonen van Andreas Tjaarda geb. Sneek 1874 X Middelbrug 1898 Adriana Cornelisse..

      Ik hoop dat je het zo wat kunt volgen. Dit alles is door mij heel summier weergegeven. In het G.J. boekje staan alle data etc. en een aantal foto's er bij. De genealogie begint bij Jan Jacobs Tjaarda geb. Wirdum 26-05-1748.

      Ik hoop dat je zo weer even verder kunt, als er iets gescand of gekopieërd moet worden laat je het maar even weten.

      Groetnis, Hinke Woudt.

    • Bert Westra
      Message 2 of 7 , Jun 5, 2002
        Hallo Hinke,
        Bedankt voor de info. Ik heb nog 1 vraag:
        Klopt de volgende reeks of mis ik tussen de tweede en derde generatie iets?
        1. Jan Jacobs Tjaarda, geb 1748
        2. Jacob Jans Tjaarda, huw 1799 Juliana Noordenbos
        3. Andreas Jacobs Tjaarda, huw 1844 Antje Kamstra
        4. Jacob Andreas Tjaarda, huw 1873 Jeltje Bosma
        5. Andreas Tjaarda, huw 1898 Adriana Cornelisse
        6. Cornelis Tjaarda, huw ? Tine Louzada
        7. Jelle Tjaarda, geb. 1947
        Alvast bedankt voor het kijken,
        Bert
      • Hinke Woudt
        Message 3 of 7 , Jun 5, 2002
          Hallo Hinke,
          Bedankt voor de info. Ik heb nog 1 vraag:
          Klopt de volgende reeks of mis ik tussen de tweede en derde generatie iets?
          1. Jan Jacobs Tjaarda, geb 1748 huw (1) 1768 Fetje Pyters (Disselsma)
          2. Jacob Jans Tjaarda, huw 1799 Juliana Noordenbos
          3. Andreas Jacobs Tjaarda, huw 1844 Antje Kamstra
          4. Jacob Andreas Tjaarda, huw 1873 Jeltje Bosma
          5. Andreas Tjaarda, huw 1898 Adriana Cornelisse
          6. Cornelis Tjaarda, huw 1945 Tine Louzada
          7. Jelle Emile Andreas Tjaarda, geb. 1947
          Alvast bedankt voor het kijken,
          Bert

          Bert, het klopt helemaal.

          Groetnis, Hinke.

          Yahoo! Groups Sponsor

          of: http://go.to/frgen .

        • Bert Westra
          Message 4 of 7 , Jun 5, 2002
            Hinke,
            Ontzettend bedankt (vooral namens de Zeeuwse scholier)!
            Bert