Re: [Friesland-genealogy] aardige bron?

  • Tjerk Tigchelaar
    Message 1 of 4 , Jun 1, 2002
      Beste lijst / lotgenoten,

      Even reagerend op het idee van Nynke; ik weet, dat er momenteel al
      vrijwilligers van de FAF bezig zijn om de rolregisters in her RAF te
      digitaliseren. Dit is echter werk dat lijfelijk in het archief moet
      plaatsvinden, daar de rolregisters in enkelvoud aanwezig zijn.
      Waar ook aan gewerkt wordt is het digitaliseren van de notariele repertoria.
      Dit is een klus die ook thuis gedaan kan worden, daar de repertoria in
      tweevoud aanwezig zijn. Hier ben ik zelf druk mee doende.
      Alletwee zijn het gigantische klussen.
      Kortom: inklop werk genoeg te doen en aarzel niet je aan te melden bij de
      FAF.

      Groeten,
      Tjerk Tigchelaar

      E-mail:
      feenlaar@...
      Genealogische homepage:
      http://home.wanadoo.nl/feenlaar/index.htm

      Roelof,

      Een integer besluit.
      En gelijk maar een suggestie. Annemarth heeft in deze groep al een aantal
      malen geciteerd uit rolregisters van rechtbanken. Dat lijkt me een hele
      interessante bron. En ook een gigantische, naar ik aanneem, dus misschien is
      het toch niet zo'n geweldig suggestie :-)

      Groeten,
      Nynke van den Hooven.
    • annemarthsterringa
      Message 2 of 4 , Jun 1, 2002
        --- In Friesland-genealogy@y..., "Tjerk Tigchelaar" <feenlaar@w...>
        wrote:
> [...]
        > Alletwee zijn het gigantische klussen.
        > Kortom: inklop werk genoeg te doen en aarzel niet je aan te melden

        Tjerk,
        Je neemt me de woorden uit de mond:
        De notariële repertoria, prachtige bron met uit het leven gegrepen
        informatie!
        Dat er al aan de rolregisters wordt gewerkt, wist ik niet. Niet goed
        opgelet zeker toen je me de eerste beginselen van zoeken in de
        rechterlijke archieven bijbracht.
        Ik ga me meteen aanmelden bij de FAF.
        Groetnis,
        Annemarth