9687Josef Jansen

  • m.reuland@t-online.de
    May 1, 2002
      Beste medegenealogen,
      sinds gisteren ben ik lid van deze groep - kan helaas geen enkel woord fries -
      en ben op zoek na datas van de familie van mijn overovergrootvader Johannes
      Jansen en zijn ouders. De onderstaande datas heb ik tot nu.
      In het (online) archief in Leeuwarden heb ik dan nog een Johannes Kouwenhoven,
      die in 1811 Barbier was en in 1752 geboren is. Maar heb geen vrouw of kinderen
      van hem kunnen vinden.

      Van Joseph Jansen heb ik een overlijdensakte van 1846 Leeuwarden gevonden maar
      omdat de naam Joseph Jansen meer dan een keer opduikt, ben ik niet zeker van dat
      het die door mij gezochte is. Bij de mormonnen heb ik een Joseph(us) Jansen
      geboren 07-01-1788 in Leuwarden (en ook zijn ouders) gevonden. Maar ook hier heb
      ik geen zekerheid

      Wie kan hier helpen ? Het is voor mij een betje moeilijk om na Leeuwarden te
      komen, (ofschoon ik dikwijls in Eindhoven ben) ik zit in het midden van
      Duitsland.

      Met vriendelijke groeten
      Marlies M. Reuland

      I.1 Joseph JANSEN.
      Gehuwd met Berendina (Berentje) KOUWENHOVEN, geboren 1789 te Leeuwarden,
      overleden op 23-09-1835 te Leeuwarden.
      Uit dit huwelijk:
      1. Johannes JANSEN

      II.1 Johannes JANSEN, Bediende, oppasser en uitdrager, geboren op 23-07-1817 te
      Leeuwarden. Beiden ouders overleden.
      Gehuwd voor de kerk op 30 jarige leeftijd op 08-05-1848 te s-Gravenhage
      (getuigen: Marcelis van der Vliet) met Johanna Cornelia VAN DER VLIET, 28 jaar
      oud, geboren op 16-01-1820 te 's-Gravenzande, dochter van Antoni Diderik VAN DER
      VLIET en Jenneke LOEFF.