9684Tjitse Aukes

  • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
    May 1 10:37 AM
      Beste Jan B.

      Ik kwam je bericht tegen in degenen die ik naderhand nog wou checken.
      Bovengenoemde kan (en is waarschijnlijk) inderdaad een zoon geweest zijn van
      Auke Hommes (trouwt Marijke Rinses), zoon van Homme Aukes en (trouwt 1719) Afke
      Fokkes. Trijntje, een zuster van Auke (gehuwd 1742 met Watse Ruurds) is een
      voormoeder van mij.

      Tjitse Aukes was in 1776 meier van plaats nr 36 Zuiderkwartier van Oldeboorn.

      Dit alles uit :

      "Meiers en Landheren van Oldeboorn in de 18e eeuw" van M. Groen (ISBN
      90-800704-2-4)

      Misschien is het te raadplegen in een of andere bibliotheek? Na verwijzing van
      Tette Hofstra (zie ook zijn bericht op deze site van 2001/10/05) heb ik een
      exemplaar van de heer Groen ontvangen. Hij had toen (in Maart) nog enkelen in
      vooraad.

      Het adres van de heer Groen is:

      M. Groen
      Lijsterbesstraat 3