8778Re: Genealogie van der Schaaf(f)

  • onno11kor
    Apr 3 12:13 AM
      --- In Friesland-genealogy@y..., "Dirk van der schaaf"
      <d.vanderschaaf1@c...> wrote:
      > Beste mede-genealogen,
      >
      > Ik wil mij even voorstellen. Ik ben Dirk van der Schaaf en
      woonachtig in Zwijndrecht, prov. Zuid-Holland.
      > Al zeer lange tijd houd ik mij bezig met het verzamelen van
      gegevens betreffende de familie VAN DER SCHAAF(F). De oorsprong van
      deze familie begint vermoedelijk in 1670 in de gemeente Kollum met de
      mij nu bekende stamvader ALEF TJEERDS. Voorts komen zij voor in
      Tjietjerksteradeel en Sneek.
      > Andere famlienamen die zoal in mijn stamboom voorkomen zijn o.a.:
      > AARDEMA, ABBEMA, ANJEWI(E)RDEN, ASMA, ASMAN, ATSMA, BAUKES,
      BOELENS, de BOER, BOERSMA, BOONSTRA, BOORSMA, BOOY, BONSES, DIRKS,
      DIJKSTRA, DOUMA, DRIJFHOUT, EFDèE, FEIKES, GERBENS, GRIEPSMA, HAAN,
      HYLLES, HIEMSTRA, JANS,JONG, JONGSMA, KALVERVOET, KUNST, LAUTENBACH,
      van LINGEN, LOUWS, van der MEER, MEGEZEN, MEIJER, MERKUUR, van der
      MEULEN, MINK, MUGGENBEET,, MULLENER, MUTS, NIJMEIJER,OETS, OTTES,
      > PEBESMA, PYKSTRA, PRAAMSTRA, PRIKKEL,PUTTO, RAS, REITSMA, RIENKS,
      REYENGA, REYI(E)NGA, de RUITER, SCHRAM, SCHUURMANS, SIBMA, SIBSMA,
      SPEELMAN, STORM, SYBESMA, SYSLING, TALSMA, TENSTRA. TEYEMA,
      TINGA,TJEERDS, van der VEEN, VEENEMA, VEENNEMA, van der VEER, VENEMA,
      de VRIES, van der WAL,WELVAART, van der WIELEN, WYBENGA, ZAAGSTRA,
      van der ZEE.
      > Dit is nog maar een klein gedeelte. Ik heb nog zeer veel gegevens
      die geinventariseerd moeten worden.
      > Ik heb in de loop van de tijd al heel wat bij elkaar "gesneupt". Ik
      kan echter nog heel veel informatie gebruiken, speciaal over
      bovengenoemde families. Evenzo heb ik voor diegene die informatie
      zoeken over bovenstaande families ook het nodige.
      > Vriendelijke groeten,
      > Dirk van der Schaaf
      >
      > Ik heb een klein stukje van der Schaaf in mijn Statema file:

      Ynze Cornelis van der Schaaf trouwt Boukje Tjerks de Boer

      Zij krijgen een zoon Tjerk van der Schaaf, geb 24-09-1876 in Midlum
      en overleden 24-0101966 in Lisse. Hij trouwt op 02-07-1904 in
      Franekeradeel met Tietje Statema.

      Zij krijgen 4 kinderen: Sip, Ynze, Piet en Baukje.