8731Re: [Friesland-genealogy] jitske eelkes

  • Alexander de Grote
    Apr 1, 2002
      Dit is voornamelijk voor Taeke en Sieds, maar natuurlijk ook voor anderen
      die er interesse voor hebben.

      Ebbele Ebbes, geb. Kollum, tr. met NN NN, volgens quotisatiekohier 1749,
      woont hij te Torpmakluft als zeer welgestelde boer, met een gezin van 4
      mensen boven de 12 jaar.
      Kinderen:
      1. Geert Ebbeles, geb. Kollum 05-09-1718, tr. Jislum, 07-12-1748 met Syke
      Tjerks, geb. Jislum, volgens quotisatiekohier woont Geert bij zijn ouders in
      Torpmakluft, Kollum.
      Kinderen:
      1.1 Ebbele Geerts, geb. Kollum 1754, overl. Kollum 12-07-1807, getr. met
      LUtske Meinderts Bouwma.
      1.2 Tjerk Geerts BOersma, volgt:

      Tjerk Geerts Boersma, geb. Kollum 18-06-1752, overl. 05-01-1836, tr.
      Kollumerland 18-05-1777 met Jitske Eelkes, geb. Kollum 1757, overl.
      23-01-1825.
      Kinderen:
      1.1.1 Syke Tjerks Boersma, getr. met Elze Pieters Siccama
      1.1.2 Lysbert Tjerks BOersma, getr. met Willem Jans Cloppenburg.

      Jitske Eelkes is een dochter van Eelke Meinerts en Lysbet Martens.
      Eelke Meinerts is een zoon van Meinert Jelles en Japke Eelkes.
      Lysbet Martens is een dochter van Marten Knellis en NN, Marten Knellis is
      een zoon van Knellis NN.

      Dit is wat ik tot nu toe heb, met dank aan velen van deze groep, vandaar dat
      ik het nog eens zo naar de hele groep stuur. Aanvullingen e.d. zijn
      natuurlijk altijd welkom.

      Mijn dank en groet,
      Alexander de Groot