      Van: M. de Vries
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Verzonden: woensdag 27 februari 2002 17:32
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] doopsgezinden, knijpe 1706

      Wat voor informatie staat er in onderstaande lijst? Dit is een kort stukje
      uit een veel langere lijst die ik kreeg van de webmaster van Gens-data.

      Voornaam Achternaam Jaar Opmerking
      Jelle Aales 1706 Lidmaat 1706
      Homme Aales 1737/02/0 Lidmaat
      Homme Aalis 1737/02/01
      Jelle Aalis 1737/02/01
      Dijrck Aames 1706 Lidmaat 1706
      Attje Aames 1706 Lidmaat 1706
      Hendrik Abeles 1770/01/25
      Sibbeltie Abes 1736/02/03
      Sytske Abes 1736/02/03
      N.N. Abes vrijster 1712/02/0 Lidmaat
      Evert Adams 1772/01/2 Attestatie
      Gerbrig Aeges 1710/01/10
      Pytje Aeles 1706 Lidmaat 1706
      Aerijen Aeryens 1743/01/31
      Kneliske Aetes 1706 Lidmaat 1706
      Tiebbe Aetes 1706 Lidmaat 1706
      Tiebbe Aetes 1706 Lidmaat 1706
      Joucke Ages 1706 Diaken
      Boele Alberts 1738/01/24
      Ids Alderts Doopsgezind leraar
      Ids Alderts 1774/02/0 Contribuant
      Hylkjen Ales 1729/01/21
      Trijntje Ales 1729/01/21
      Hylkjen Ales 1749/02/2 Tax. v. armenstaat
      Geertie Ales 1742/02/0 Lidmaat/doop
      Hylkjen Ales 1729/01/21
      Tryntje Ales 1749/02/2 Tax. v. armenstaat
      Geert Ales 1738/01/24
      Geert Ales 1749/02/2 Tax. v. armenstaat
      Homme Ales 1749/02/2 Tax. v. armenstaat
      Jelle Ales 1749/02/2 Tax. v. armenstaat
      Homme Ales 1774/02/0 Contribuant
      Tryn Ales 1774/02/0 Contribuant
      Aete Ames' vrouw 1713/01/20
      Jan Anders 1776/01/26
      Lidmaat lid van een kerk
      Contibuant iemand die zijn aandeel / contributie
      betaald
      P- voor en P-achter namen van partner
      Vermaner /leraar iemand die aan de volgelingen de
      christelijkleer uitlegt/predikt [DG]
      Attestatie bewijs / getuigschrift
      Tax. van armenstaat , dit zegt mij niets

      Bekend mag zijn dat mennoniten / doopsgezinden zich op volwassen leeftijd
      lieten dopen .

      Op deze dooplijst komen wel , voor ons , enige bekenden voor.

      Gr.
      Bart de Vries
      *De Liemers* calling
      Genealogie home.hccnet.nl/b.de.vries